-
Vindriktningar
Hur ska vinden komma in mot land för att få de bästa förutsättningarna för en kite-tur? Alltså: Vad är det som avgör att tex sydvästliga vindar är bra för att åka i Askim?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vindriktningar
Hur ska vinden komma in mot land för att få de bästa förutsättningarna för en kite-tur? Alltså: Vad är det som avgör att tex sydvästliga vindar är bra för att åka i Askim?
Det är många saker som avgör. Men viktigast är att vinden blåser direkt ifrån havet. Om vinden blåser över berg eller skog så blir vinden byig och svagare. Om du kollar på askimviken så ser du att den munnar ut mot sydväst. Det kan blåsa frånlandsvind men det ska man aldrig surfa i om man är nybörjare eller igentligen inte om man är grym heller. Kolla min sida för att se när det blåser rätt. Mina erfarenheter är att det aldrig blåser bra i askim jag var där när det blåste sydväst men var kass i alla fall.
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser