Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurf i sommar !

• Vindsurf i sommar !

Publicerad av charlotta på 6 mars, 2008 vid 19:43

Hej !
    Sitter och försöker bestämma mig för var jag ska jobba i sommar .Vill verkligen utveckla min vindsurf lite och tittar lite på resturang jobb i bland annat varberg och haga park öland vill ha lite råd var är det bäst under sommaren .. ? Någon som har några tips ?

tim-eriksson svarade 17 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    6 mars, 2008 vid 20:01

Fårö fick jag tips om senast jag undersökte saken.

Jag är ev. på att söka jobb någonstans i sommar om jag inte fått ett jobb hemma i uppsala. Surfa och leva billigt 🙂

• kinetic

Medlem
    6 mars, 2008 vid 20:44

Hmm….Varberg är väl rätt mycke ”hardcore wave” jämfört med Haga Park där man kan köra allt från freestyle till ”speed”… Jag skulle valt Haga Park iaf, ett av sveriges vindsäkraste ställen…

• swe-496

Medlem
    6 mars, 2008 vid 20:49

Kolla med restauranger eller nån affär inne i Färjestaden på Öland. Ligger ju inte så långt från Haga Park, eller ett jobb på campingen där.
    Finns dessutom ett vandrarhem i Sandbergen (rätta mig om jag har fel någon)
    samt ett pensionat i närheten också. Kolla även i Mörbylånga strax söder om Haga Park.

• kronaldo

Medlem
    6 mars, 2008 vid 21:19

gotland helt klart!

• tim-eriksson

Medlem
    6 mars, 2008 vid 21:37
    kronaldo;450060 wrote:
    gotland helt klart!

Hade det i åtanke själv, men enligt min far är gotland inte så bra för mig som fortfarande är nybörjare.. Då finns det bättre ställen.

Stämmer? Vattenstart + gipp ska nog sitta om 2 månader (det senare som bråkar)

• charlieb

Medlem
    7 mars, 2008 vid 08:02

Gotland har fler fina platvattenställen för nybörjare inga problem. Gotland har ännu fler vågställen än plattvattenställen men det är en annan sak.

C

• drx

Medlem
    7 mars, 2008 vid 08:48

@kinetic 450048 wrote:

Hmm….Varberg är väl rätt mycke ”hardcore wave” jämfört med Haga Park där man kan köra allt från freestyle till ”speed”… Jag skulle valt Haga Park iaf, ett av sveriges vindsäkraste ställen…

Håller inte riktigt med där, apelviken bjuder på fina nybörjarförhållanden också med sandstrand och långgrunt, det är därför det ligger en vingsurfingskola där 😉 Sen är ju västkusten alltid bättre för vindsurfing hur man än ser på det, speciellt om man räknar in en och annan tripp till danmark och klitmöller hehe.

• kronaldo

Medlem
    7 mars, 2008 vid 09:32
    CharlieB;450117 wrote:
    Gotland har fler fina platvattenställen för nybörjare inga problem. Gotland har ännu fler vågställen än plattvattenställen men det är en annan sak.

C

Sant, gotland har nått för alla! Jobbade där förra sommaren och det blir en favorit i repris igen isommar. Eftersom Visby exploderar under sommaren och mängder av restauranger öppnar för några månader är det inte svårt att hitta jobb. Ön är helt enkelt perfekt för alla sommarjobbande surfare 😀 Ses där

• doffe

Medlem
    7 mars, 2008 vid 21:51

@Charlotta 450024 wrote:

Hej !
    Sitter och försöker bestämma mig för var jag ska jobba i sommar .Vill verkligen utveckla min vindsurf lite och tittar lite på resturang jobb i bland annat varberg och haga park öland vill ha lite råd var är det bäst under sommaren .. ? Någon som har några tips ?

Ett tips. Detta är trots allt no:1 både när det gäller surf och allt det andra som hör sommaren till.

http://www.hotelskansen.se/Jobb__1053.html:smirk:

• charlotta

Medlem
    8 mars, 2008 vid 15:21

ha ha mmm men jag skickar väl en ansökan dit med då ..

• tim-eriksson

Medlem
    8 mars, 2008 vid 18:00

Båstad… Kommer ju bli massa fest och annat socialt ivägen för vindsurf 😉

Nä, tack vet jag en öde ö med massa vind och inte en kotte i närheten, inte så mycket annat att göra då än att surfa..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurf i sommar !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.