Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfa i Goa?
-
Vindsurfa i Goa?
Publicerad av andrew på 8 november, 2005 vid 17:02Drar iväg till goa i två veckor för lite bad och party, Någon som varit där i november? Blåser det? Har hört att oktober-maj är bäst… Också hört att Dona Paula bay gäller?
Tips?
stybbe svarade 19 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Var där nov-feb för några år sedan. Det kitades lite i norra Goa(Arambol) vill jag minnas men annars inte mycket till vind. Party dock…mmmmmmm..trevligt ställe, avundas dig. Bo i Chapora om du inte har bokat något, de glömda gamla hippisarnas paradis, helt underbart avslappnat.
-
har en kompis som var där, minns dock inte när det var men har för mig att det var nu nån gång, och han sa att det blåset inte ett piss, men annars var det rikitgt bra där nere.
-
Ok! Tack.Ska bli skönt att komma bort ett tag, särskillt om det är så avslappnat!
Men man kan ju inte sluta hoppas på vind. Tror inte heller att det kommer blåsa så mycket.
-
Var nere i Goa, Calangute / Baga i mitten på Oktober för två år sedan.
De hade ett center med lite gamla grejor, allt det fina var privat.
Perfekt vind för formula varje eftermiddag alla två veckorna 5-8 m/s.
11.0 hade varit guld. Hur fint som helst.Goa är helt klart ett nice place, bra mat och trevligt folk, håll bara koll på vad du stoppar i dig, annars blir det racebajs, och se upp för korna på stranden så att de inte äter upp din handuk när du är ute på vattnet.
// Dala //
-
Förrförra året var jag i Södra Goa (i december). Precis som du hade jag tänkt mig att det skulle bli någon surfdag. Vi tog en taxi från Beetalbatim där vi bodde till Dona Paula för där skulle det gå att surfa hade vi hört. Det enda vi hittade var en liten håla med utflyktsbåtar och leksaksvattenskotrar. Tillslut hittade jag några brädor som det kanske hade gått att segla på för 15 år sedan. Dona Paula rekommenderas inte.
Hela södra Goa är fullt av stora lyxhotell utmed stranden. All hyr ut jetskis, några få hyr ut Hobbiecats och surfbrädor. Tillslut lyckades jag hyra en Hifly Widestyle utan fotstroppar med ett illa riggat 6.4 originalsegel (>10 hade funkat). Efter en timme var det färdigsurfat på den semestern. Kite hade nog varit perfekt, 5-8 m/s rakt västlig varje dag med hyfsat stora vågor (bodyboard provade vi).
Slutsats: hoppas inte för mycket på segling, södra Goa är ett kanonställe om man gillar soft lyxliv (norra vet jag inget om), du kan få 1km strand för dig själv, du kan leva som en kung. Martin´s Corner klassas som den bästa fiskrestaurangen i Goa (kanske hela Indien). Akta dig för spriten de gör av Cashewnötter bara, den smakar fan!/Stybbe
Logga in för att svara.