Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfare i Umeå
-
Vindsurfare i Umeå
Publicerad av lajvarn på 26 april, 2008 vid 10:53Hej!
Tänkte höra om det är några vindsurfare i Umeåtrakten som är igång och kör?
Pluggar i Umeå men har inte mina surfprylar här, funderar på om det är värt att köra upp dom för att surfa nu i maj.Finns det några? Vart kör ni?
calle_kuling svarade 16 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Här är en till Ny-inflyttad, väntar inte på grejjor, utan pengar att köpa beställda grejjer… Vad jag förstått finns det väldans trevlig surf-potential i Umeå-trakten.
Lillskärs-udden ska vara ett bra spot på hörsägen, och en bit söderut, Ö-vik med Salusand som jag är sjukt nyfiken på…. mmmmmmm…Ha d gott
-
låter lovande det. kommer dock inte vara i Umeå över sommaren, tänkte om det är några som är igång redan eller iaf tänker ge sig ut på vattnet nu i maj?
Kul att höra att det finns fler iaf!
Nog har du skaffat dig grejer till hösten iaf Calle? -
Salusand funkar bra för vågsurfning men inte för vindsurf tyvärr. Annars är det lillskärsudden och laxviken som gäller, kan bli stora fina vågor, framförallt i laxviken om det blåser sydlig vind.
-
Ja, senast hösten… Shysta bilder, DrX. Kliar i flyg-tarmen… Funkar inte Salusand riktigt vindsurfing? Varför inte? Nyfiken, de bilder jag sett därifrån påminner lite lätt om en Torö Stenstrand, utan stenar…. Dvs, inte alls tokigt 😉
Fridens
-
Tja!
Det enda som hindrar oss från surf är nog vinden just nu. Isen for för typ 1 månad sedan. Har Typ varit is fritt här hela vinter på Lillis och vid Lax med.
Tror Jakob hade tänkt sig ut idag. Men då på sin SUP.
-
kul kul kul! Jag överväger fortfarande att ta med grejerna upp (80mil). Men det börjar luta åt att det är värt det, måste dock tillbaka söderut igen redan i början på juni.
Var kollar ni upp prognoserna? Finns det något bra spotval på Windguru?
-
Jag kan intyga att det är värt det.
Väntar också på vinden just nu, även om jag nog kommer befinna mig i södra sverige i sommar och hoppas då på bra vindar.
Men umeå som surfställe är defenitivt inte dåligt och det är defenitivt värt att ta upp grejjerna. -
fint det! Jag gjorde så att jag tog med lite utrustning norrut. Nu hoppas jag på lite goa trådar här där vi diskuterar Umeåsurfet.. ”Umeå imorn?” osv. Hej!
/Love -
Skulle inte vi surfare i Umeå kunna ta en bira på stan – som en kick off för 2008… 🙂
-
Är det någon som har det nyatelefonnummret till vindmätaren i holmsund?
det gamla har upphört får man bara besked om när man ringerGjorde surfpremiär i obbola idag iaf, se annan tråd om det.
-
Halå! Vore kul med en bira på stan ja! Bishop Arms på Renmarkstorget om man bara vill ses eller Rex om det ska festas kanske?
Varför inte våldgästa hos Anders i Sörmjöle/Lillskärsudden!?! 😉
Tips: Jag och Johan_M var till Holmsund och surfade nedanför vindkraftverken. Det var riktigt grymt! Bra vind, men svårt att ta sig i och upp för stenpiren. Dock knappt några vågor där. Men stora dyningar längre ut.
Logga in för att svara.