Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfare spenderar mindre på konsumtion

  • Vindsurfare spenderar mindre på konsumtion

    Publicerad av andersbq på 17 januari, 2011 vid 21:30

    än folk i allmänhet, och prioriterar istället sin sport.
    En masters-uppsats från New Zealand.
    Who Needs Money When You Can Go Windsurfing?”: The Paradox of Resisting Consumerism Through Consumption in a Lifestyle Sport Subculture.
    Peter Wilkinson
    http://muir.massey.ac.nz/bitstream/10179/1639/1/02_whole.pdf

    Abstract
    Lifestyle sport has become a significant sociological phenomenon, with millions participating worldwide. Using windsurfing as a case study, this thesis focuses on core members of this subculture to discover their motivations for involvement and the degree to which they are willing to sacrifice other areas of their lives in order to participate. The thesis explores the contention that this level of sacrifice amounts to resistance to the dominant consumerist culture of our society. The study examines the way subculture members manifest an embodied critique of urban experience that takes place outside of that environment in natural spaces, using time that consumerist imperatives would have them in the earn-spend spiral dictated by that ideology. It does this through a twelve month ethnographic study, with the author as a complete participant, then as a participant observer, completing formal interviews with a number of selected core members of the subculture.
    Through interviewing and observation it became clear that it is only possible for subculture members to participate through the consumption of considerable quantities of the material objects associated with the activity. This means that participants are resisting consumerist culture through the consumption of consumer goods. This contradiction goes to the heart of the ways that consumerist ideology co-opts resistant behaviour.
    The study shows that windsurfers are resistant to consumerism in a number of ways. The rejection of traditional sporting values, the use of time in opposition to dominant practices, the rejection of wealth as the primary measure of success, and resisting cultural expectations are all manifestations of this resistance. The niche visual media of the subculture creates a dreamworld of natural perfection and freedom. The way that the visual culture mediates the paradox central to my thesis is by valourising a lifestyle, and those who adopt it, rather than selling consumer goods.”

    (tänk allt det visste jag redan för 25 år sedan, inget har förändrats)

    charlieb svarade 14 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • seve1000

    Medlem
    18 januari, 2011 vid 07:20

    Och denna postar du efter att visat ditt ytterst blygsamma konsumerande av fenor;-)

  • surfslusken

    Medlem
    18 januari, 2011 vid 08:08

    Lyckliga männsikor konsumerar inte. De har väl vairt kännt i hundratals år.
    Se bara skillnaden i meningslös konsumtion mellan folk bosatta i småstäder längs
    västkusten och med Stockholmsborna.

  • dr-masse

    Medlem
    18 januari, 2011 vid 08:32

    Alla inköp på Gekås måste därmed vara meningsfulla.

  • svennebanan

    Medlem
    18 januari, 2011 vid 08:54
    andersbq;644602 wrote:
    Through interviewing and observation it became clear that it is only possible for subculture members to participate through the consumption of considerable quantities of the material objects associated with the activity. This means that participants are resisting consumerist culture through the consumption of consumer goods. This contradiction goes to the heart of the ways that consumerist ideology co-opts resistant behaviour.

    Precis som min fru kommer han fram till att sportkonsumtion bara är ett annat uttryck för meningslös konsumtion (en åsikt som jag som tillhör sportkonsumtionssubkulturen givetvis inte delar;-)).

    Co-opt, så fick man lära sig ett nytt engelskt ord för assimilering.

    andersbq;644602 wrote:
    The niche visual media of the subculture creates a dreamworld of natural perfection and freedom.

    Jävla kulingvarning.nu.

  • gregerkj

    Medlem
    18 januari, 2011 vid 09:53

    Kan bero på att vindsurfare inte har cash att shoppa för med tanke på att dom inte gillar att jobba.

  • m3lk3r

    Medlem
    18 januari, 2011 vid 11:32

    Man har ju fan inte råd med annat än sina vindsurfingprylar (säger jag som har ganska mycket begagnad skit).

  • charlieb

    Medlem
    18 januari, 2011 vid 12:48

    Intressant att se hur de definerat alla överprisatta assosearer som svindyra t-tröjor och de rätta solbrillorna (solbrillor säger man det fortfarande?) dock svindyra osv som en del säger att man inte behöver bara för att man är hardcoresurfare. Är det inte konsumtion? eller ingår det med tampar, segel dräkter selar, stoppar boardbags, resor till andra sidan världen, antihajsprej, takräcke, liiite för stor bil m.m.

    C

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfare spenderar mindre på konsumtion

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.