Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing i Halmstad?

• Vindsurfing i Halmstad?

Publicerad av Johan!! på 7 januari, 2007 vid 12:34

Nu ska jag lämna vaccum-stockholm och börja plugga i 3 i Halmstad och tänkte höra om vindsurfingmöjligheterna där.

Problemet är att jag känner att det blir för dyrt att ha bil så därför undrar jag var man kan förvara prylarna och vilka spots som fungerar då man inte har bil.

Är bil ett måste så får jag väl ändå överväga att renovera folke…

Jag börjar om en vecka och har inte heller något boende, någon som känner någon eller har tips? (jaja, offtopic)

Johan

rydstrom svarade 18 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • endy

Medlem
    7 januari, 2007 vid 13:09

Det finns ännu inga on site förvaringsmöjligheter, kanske kommer till våren, klubben har pratat om detta.
    De flesta bättre spots kräver bil, Ringenäs, Vilshärad et.c

Manno som är i Sydafrika kanske har ett rum, prova hans mail manno6[at]gmail.com

• Oregistrerade

Gäst
    7 januari, 2007 vid 14:13

@Johan!! 357970 wrote:

Nu ska jag lämna vaccum-stockholm och börja plugga i 3 i Halmstad och tänkte höra om vindsurfingmöjligheterna där.

Problemet är att jag känner att det blir för dyrt att ha bil så därför undrar jag var man kan förvara prylarna och vilka spots som fungerar då man inte har bil.

Är bil ett måste så får jag väl ändå överväga att renovera folke…

Jag börjar om en vecka och har inte heller något boende, någon som känner någon eller har tips? (jaja, offtopic)

Johan

gah. om du hade sagt till för en vecka sen hade jag haft ett jättebra tips! Hade kunnat bli en liten surfkolloni 🙂 Men nu är det försent. Sätt in annons i Hallandsposten jag fick många svar därifrån när jag sökte lägenhet här

• Oregistrerade

Gäst
    7 januari, 2007 vid 14:18

@Endy 357974 wrote:

Det finns ännu inga on site förvaringsmöjligheter, kanske kommer till våren, klubben har pratat om detta.
    De flesta bättre spots kräver bil, Ringenäs, Vilshärad et.c

Manno som är i Sydafrika kanske har ett rum, prova hans mail manno6[at]gmail.com

..måste fråga om klubb, vad finns det för klubb här?

• endy

Medlem
    7 januari, 2007 vid 15:23
  • gurra_g

Medlem
    7 januari, 2007 vid 15:57

Jag hitta min lya på http://www.studentlya.se fanns gott om ledigt boende där när jag kollade… kolla upp det!

Flyttar också till halmstad o jag ska börja plugga förtemin till ingenjör…
    Ser fram imot att slippa vacuumet i Norrköping;-)

• gurra_g

Medlem
    7 januari, 2007 vid 16:09

Men som du ser så kör jag ju kite… 😉

• Johan!!

Gäst
    8 januari, 2007 vid 21:35

Ok, tack alla som kommer med tips. Men finns det verkligen inget ställe där man kan förvara lite stackars utrustning?
    Om jag ska ut och leta efter ett ställe vilket är det bästa stället?
    Vilshärad har man ju läst lite om på konfen?

Ett mail är skickat, hoppas bara jag inte får något dumt svar som att ”flytta till SA istället”.

Johan

• endy

Medlem
    9 januari, 2007 vid 07:22

Det beror lite på din seglingsnivå 😉 att förvara prylarna i Vilshärad är ju okey, och det går säkert att ordna, men om det blåser VSV-VNV kuling är detta inte stället du vill vara på om du inte tycker dina prylar är sunkiga…

Det bästa allround stället är Dogge, täcker vind ifrån V-O, om du snackar med Seglarklubben som har klubbstuga nere i småbåtshamnen kan du säkert hyra in dig där.
    Jag vet inte hur många fler studenter som surfar nu men, Manno är ju ex-surfstudent och han cyklade med kärra ned till östra stranden ofta då han bodde nära högskolan.

Bil är dock bäst då du ska nå alla de bästa spotsen.

• rydstrom

Medlem
    9 januari, 2007 vid 08:50

Tja!

Det känns som att bil är enda alternativet i Halmstad om man vill utnyttja surfet samtidigt som man pluggar… de flesta studentlägenheter ligger rätt långt från spotsen… det finns iof små stugor ute på östra stranden, men östra är ju inte världens bästa spot…

om du letar lägenhet anmäl dej på hfab.se det är dom som har flest lägenheter här i stan…

Lycka till

//Pettter

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications