Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Vindsurfing Öland

• Vindsurfing Öland

Publicerad av speed_junky på 10 februari, 2008 vid 18:57

:confused2: Hej alla!

Jag ska till Öland i sommar med familjen och vi hamnar troligen på norra delen av ön. Vet att Haga park är ett lysande ställe att surfa på men hur ser det ut på norra delen av ön? Finns det bra ställen runt Böda? Eller ska ställa in sig på bilen till Haga?

Tacksam för tips innan man bokar

Stefan

fnassel svarade 17 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • fnassel

Medlem
    11 februari, 2008 vid 16:49

Beror helt på vindriktning.

Vid väst-sydväst blir det ett härligt fenomen på Haga och vinden är betydligt starkare där än på många andra platser på ön!
    Det är dock inga vågor att tala om!

Blir det Ost eller Nord kan du hålla dig runt Böda eller Trollskogen som väl är att betrakta som ett av sveriges bästa vågställen på Nord!

Nu är väl sydväst tyvärr vår vanligaste vindriktning i sverige så då är böda helt fel sida av ön.
    Är bara vinden tillräcklig så finns det andra närmare platser än Haga. Troligen inte lika mycket vind och deffinitivt inte lika mycket folk! Tyvärr känner jag inte till var andra brukar köra då men Köpingsvik borde väl funka åtminstonne!
    Även Byxelkrok har jag hört går att få hygglig surf?!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications