Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing på vintern

• Vindsurfing på vintern

Publicerad av anonym-anvandare på 15 augusti, 2001 vid 08:03

Hej

Jag funderar på att spendera en vecka i vinter på något lämpligt ställe. Kravet är att det skall finnas bra med vindsurfing (helst vågor, men platt ok oxå, bara det blåser) samt varmt och gott väder då min fru skall följa med och sola/bada.

Vad jag förstår så blåser det mindre på vinterhalvåret på Kanarieöarna, men att Cape Verde skall vara bättre… Någon som kan ge mig tips, länkar, glada tillrop osv som kan hjälpa mig att välja/leta info??

/Per

anonym-anvandare svarade 24 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • poopzilla

Medlem
    15 augusti, 2001 vid 08:50

Dahab, Moon Beach, Hurugada/Safaga i Egypten
    ska tydligen vara ganska vindsäkert även på vintern.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2001 vid 09:27

Hej,

Kan rekommendera Fuerte. Speciellt senare delen av vinter (mars-apr). Har varit där 2ggr och har i princip seglat varje dag.

/Mac

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2001 vid 09:30

…har du varit? Vilken typ av vindsurfing (vågor el platt)? Hur bodde ni?

/Per

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2001 vid 10:53

Hej,

Vi har bott båda gångerna i Corralejo (norr). Första gången seglade väl vi ca 50% i norr (vågor) och ca 50% i Sotavento (syd ca 11mil) i plattvatten.

I vintras åkte vi söderut varje dag, pga att det blåste 4,5-5,0 drag side offshore och ca 1,5-2m vågor.

Det är mer drag i Corralejjo nattetid men Sotavento är vindsäkrast, hyrbil behövs.
    Vi hyr bil genom Flagbeach (http://www.flagbeach.com) och senast även boende genom dem.

//Mac

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2001 vid 09:01

Är det verkligen ingen som har mer tips/info att ge när det gäller bra vindsurfing på vintern????

/Per

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2001 vid 12:40

Åk till Dominikanska rebubliken. Var där i två veckor i februari. Bodde i Cabarete och jag tror att det är bästa stället att surfa på.
    Cabarete bjuder både på tuff vågsegling i masthöga vågor samt plattvatten för nybörjaren.
    Jag har varit på fuerte, garda, hurgada, klittmöller men inget av dom ställena matchar dominikanska.
    H//Enzo

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications