Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfingsinstruktör
- 
		VindsurfingsinstruktörPublicerad av maxi på 21 juli, 2008 vid 19:13Hejsan allihopa! Jag undrar om det är någon här som vem om man kan gå någon vindsurfings instruktörs kurs i Sverige? Det är nämligen så att jag blev erbjuden jobb som just instruktör i Spanien i år, de ville dock att jag först skulle gå just en sådan här kurs. Jag vet om att jag kan åka till Spanien och ta denna kursen men det känns väldigt jobbigt… Så ja hoppas att det går här i Sverige 😀 Tacksam för all hjälp! MVH/ Maxi ^^ doc svarade 17 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
- 
			10 Svar
- 
såg någon annons om kurser i boards juninummer om du pallar det. nånstans på brittiska holmarna med andra ord. 
- 
Vilka flera vill gå kurs i att bli instruktör? Vi kommer hålla en i slutet aug alt början september inkl uppföljning av de första 15 st vi har utbildat. mvh 
 Jocke
 http://www.konanordic.com
- 
@Maxi 484288 wrote: Hejsan allihopa! Jag undrar om det är någon här som vem om man kan gå någon vindsurfings instruktörs kurs i Sverige? Det är nämligen så att jag blev erbjuden jobb som just instruktör i Spanien i år, de ville dock att jag först skulle gå just en sådan här kurs. Jag vet om att jag kan åka till Spanien och ta denna kursen men det känns väldigt jobbigt… Så ja hoppas att det går här i Sverige 😀 Tacksam för all hjälp! MVH/ Maxi ^^ Jag vill varna för varbergs surfgymnasium de gav mig och en 5-6 till en 2 dagars ”instruktörs” kurs för ett par tusen.. kursen i sig gick ut på att lära varbergs kids att surfa under två dagar.. dimplom och säkerhetsmoment utlovades men det har vi inte sett röken av! Nu är det två år sedan jag gick ”kursen”. Jag tror vem som helst i Sverige kan ge instruktörskurser i windsurfing. Du kan lika gärna utforma en egen kurs som du själv tar och sedan skriver du ut ett dimplom till dig själv! Kan iaf inte bli sämre än varbergs surfgymnasiums instruktörskurs och bra mycket billigare! Angående Konanordics ”kurs” känner jag mig mycket tveksam, det känns lite som om kursen kommer kretsa kring kona brädan.. och det är väl ännu inte fastställt huruvida det är en windsurfingbräda eller segelbåt?? 
- 
Jag gick en kurs i Motala i vårs. Det va jocke o KonaNordic som hade kursen. Den var riktigt bra och jag lärde mig mycket. Nu har jag jobbat hela sommaren som instruktör med kona i varamon och har utbildat många nya surfare! 
- 
På min tid var det kurs via Brädseglarförbundet som gällde. Dom var bra. 
 Numera heter förbundet Vindsurfingförbundet och återfinns på
 http://www.vindsurfingforbundet.com/
 Ta kontakt och fråga vad dom rekommenderar.
Logga in för att svara.