Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfingsinstruktör

• Vindsurfingsinstruktör

Publicerad av maxi på 21 juli, 2008 vid 19:13

Hejsan allihopa!

Jag undrar om det är någon här som vem om man kan gå någon vindsurfings instruktörs kurs i Sverige? Det är nämligen så att jag blev erbjuden jobb som just instruktör i Spanien i år, de ville dock att jag först skulle gå just en sådan här kurs.

Jag vet om att jag kan åka till Spanien och ta denna kursen men det känns väldigt jobbigt… Så ja hoppas att det går här i Sverige 😀

Tacksam för all hjälp!

MVH/

Maxi ^^

doc svarade 17 år, 3 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • oscar

Medlem
    21 juli, 2008 vid 19:14

I våras gick det en kurs i Motala…

• maxi

Medlem
    21 juli, 2008 vid 19:26

okej… 😛 Går den ofta eller? hur exakt funkar det? 😛

• oscar

Medlem
    21 juli, 2008 vid 19:29

Tror det var konanordic.com som höll den tillsammans med SSF.

• styret

Medlem
    21 juli, 2008 vid 21:15

såg någon annons om kurser i boards juninummer om du pallar det. nånstans på brittiska holmarna med andra ord.

• sebbe87

Medlem
    22 juli, 2008 vid 04:26

Kona ska även hålla instruktörkurs någon gång i augusti.

• joachim_larsson

Medlem
    22 juli, 2008 vid 16:52

Vilka flera vill gå kurs i att bli instruktör?

Vi kommer hålla en i slutet aug alt början september inkl uppföljning av de första 15 st vi har utbildat.

mvh
    Jocke
    http://www.konanordic.com

• styret

Medlem
    22 juli, 2008 vid 17:55

vad innebär kursen?

• blabussen

Medlem
    23 juli, 2008 vid 06:02

@Maxi 484288 wrote:

Hejsan allihopa!

Jag undrar om det är någon här som vem om man kan gå någon vindsurfings instruktörs kurs i Sverige? Det är nämligen så att jag blev erbjuden jobb som just instruktör i Spanien i år, de ville dock att jag först skulle gå just en sådan här kurs.

Jag vet om att jag kan åka till Spanien och ta denna kursen men det känns väldigt jobbigt… Så ja hoppas att det går här i Sverige 😀

Tacksam för all hjälp!

MVH/

Maxi ^^

Jag vill varna för varbergs surfgymnasium de gav mig och en 5-6 till en 2 dagars ”instruktörs” kurs för ett par tusen.. kursen i sig gick ut på att lära varbergs kids att surfa under två dagar.. dimplom och säkerhetsmoment utlovades men det har vi inte sett röken av! Nu är det två år sedan jag gick ”kursen”.

Jag tror vem som helst i Sverige kan ge instruktörskurser i windsurfing. Du kan lika gärna utforma en egen kurs som du själv tar och sedan skriver du ut ett dimplom till dig själv! Kan iaf inte bli sämre än varbergs surfgymnasiums instruktörskurs och bra mycket billigare!

Angående Konanordics ”kurs” känner jag mig mycket tveksam, det känns lite som om kursen kommer kretsa kring kona brädan.. och det är väl ännu inte fastställt huruvida det är en windsurfingbräda eller segelbåt??

• ludde-2

Medlem
    28 juli, 2008 vid 20:45

Jag gick en kurs i Motala i vårs. Det va jocke o KonaNordic som hade kursen. Den var riktigt bra och jag lärde mig mycket. Nu har jag jobbat hela sommaren som instruktör med kona i varamon och har utbildat många nya surfare!

• doc

Medlem
    29 juli, 2008 vid 00:43

På min tid var det kurs via Brädseglarförbundet som gällde. Dom var bra.
    Numera heter förbundet Vindsurfingförbundet och återfinns på
    http://www.vindsurfingforbundet.com/
    Ta kontakt och fråga vad dom rekommenderar.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfingsinstruktör

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.