-
Vindsurfkompis i juni/juli?
Äntligen ska jag ta tag i in vindsurfing!
Mina föräldrar har alltid vindsurfat mycket och är nästan uppväxt i en surfbuss i apelviken och haga, dock så slutade dem surfa för 5-6 år sedan och dem hade inte modet nog att tvinga mig att börja vid den åldern, tyvär!
Så garaget är fullt av vindsurfingutrustning, surfbussen är kvar och jag har en hel ledig sommar och en hyffsad ekonomi.
Har tänkt att vindsurfa med en kompis i Lomma efter den 8 juli (efter roskilde) men har lust att dra igång mycket tidigare än så. Min far som skulle fungera som instruktör i början kan tyvär först bli ledig den 5 juli så halva juni är kvar..
Någon som har lust att hänga med mig någon vecka i slutet av juni? Har boende med kylskåp och gasolkök (inbyggt) så det är inga problem. Perfekt buss för 2 pers! Nackdelen med en billig vindsurfresa är att jag aldrig har seglat funboards förut… Dvs jag är oduglig på sinkers 😛 Så du som vill följa med får nog agera instruktör i början… :/
Är inte helt oduglig, har vindsurfar gammla 80 tals plankor en hel del, åker en j*vla massa snowboard och wakeboard så man har ju ändå lite känsla för saken.
Såå… Känner du för hänga på nedåt i Sverige i slutet av juni med mig? Hojta till!
Ska tillägas att jag inte tänker lära mig surfa på 220 liter brädor… 110 liter och nedåt har jag att tillgå. Så jag kommer nog inte vara såå rolig i början 😉
Fråga om ni undrar något
Just ja..
Kille på 20 år som har gjort en säsong i st.anton och åkt snowboard, glad och gillar allt som har med vattten att göra i alla dessa former.
Kille som tjej, spelar ingen roll! inte ålder heller för den delen.
Logga in för att svara.