• Knatte

Gäst
    17 februari, 2002 vid 13:44

Det var ett lågpris märke, som var stort på 80-talet. De var inte direkt high-tech utan billiga och tunga folkbrädor. Tror inte att de tillverkas längre. Hade själv en Vinta 290 som min första centerbordslösa bräda och det var några år sedan..

• kris

Medlem
    17 februari, 2002 vid 15:51

Engelskt märke, riktigt tung gedigen hinkplast! Jag har haft en Slalom 298 -91 (huh, hemska minnen) som jag köpte på surfshopen som låg på på Övre Husargatan, Gbg. Den var omodern redan då..

Många nybörjare har dock tagit sina första stapplande funboardsteg på en Vinta. De gjorde många brädor runt 3 m och då de var hållbara och billigare än andra så var de vanligt förekommande som skol- & uthyrningsbrädor, iaf i England.
    Intresseklubben antecknar: Var ett tag bekant med en tjej vars pappa var delägare i Vinta faktiskt, inget man vill nämna kanske…*hehe*

• anonym-anvandare

Medlem
    17 februari, 2002 vid 15:52

Tungt! Mycket plast att släpa på.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 februari, 2002 vid 16:06

Jag har min vinta kvar. keshel tror jag den heter, från 1984, tung men cool!!

• eriksson

Medlem
    17 februari, 2002 vid 17:46

okejj!!Jag har en Vinta 270 som jag aldrig har använt.Kom och tänka på att man nästan aldrig ser dom nu för tiden.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 februari, 2002 vid 08:09

Vinta är okej ett engelskt märke.
    Men så här ligger det till.
    En gång för länge sedan nä 🙂
    Surfpartner hette ett svenskt brädmärke som var rätt stora.
    Fabriken i sverige gick omkull eller såldes.
    Flyttade till England och fortsatte produktionen under namnet Vinta.
    Plastbrädor med alustringers.
    jag hade en Rosa Vinta 290 lätt som en plätt 15 kg
    kompisen hade en blå likadan. jag lyckades en gång få upp den 15 cm i luften.
    OLDMAN

• anonym-anvandare

Medlem
    18 februari, 2002 vid 08:50

Ho Ho Hold your horses OLDMAN!

Vinta gjorde pråmar på tidigt 80-tal (frågan är om inte de första bommarna var av trä…), under samma tidsepok tillverkade SurfPartner brädor i Ängelholm. Så sent som 1990 var jag hos dem och fick en ny DRY då den gamla hade imploderat…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.