Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VW-buss priser?

• VW-buss priser?

Publicerad av micke-lj på 19 juni, 2000 vid 18:09

Jag funderar på att skaffa mig en riktig surfbuss men det är ju inte gratis antar jag. Vad brukar en hyfsad buss kosta? Vad kostar det med skatt och försäkring på ett år?

/Micke

anonym-anvandare svarade 24 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kris

Medlem
    19 juni, 2000 vid 21:08

Jag köpte nyligen en VW Caravelle -88 för 18500:-, sena 80-talare brukar ligga där omkring. Beror väl också mkt på vilken modell, t ex om den är 9-sits eller 7-sits, höjbart tak eller ej..
    Betalar drygt 3000/år för försäkringen (här kan det nog löna sig att ringa runt och jämföra). Skatten var betald av tid. ägare så jag vet inte säkert där. Men de går ju efter viktklass, vanlig personbil ca 1200 så det blir kanske 1500 för en buss?

• krille

Medlem
    20 juni, 2000 vid 00:55

Kolla om bussen är LB-regad, då kostar den typ halva kostnaden i skatt och är billigare i fösäkring åxå. För att den skall vara lastbilsregad krävs bla lastförskjutningsskydd osv och om det är en glasad, tex caravelle som inte har mellanvägg mellan förarplats och lastrum så måste man ha ett galler eller en tex plywoodvägg som skydd. Se till att få med detta om du skulle hitta en sådan, då du annars får trubbel på besiktningen.
    Men jag skulle kolla efter en Transporter med skåp (utan rutor) då dom i regel är billigare eftersom det endast är surfare och grönsakshandlare som vill ha dom och dessa växer inte på trän jämfört med småbarnsfamiljer, så du kan få en 86-89:a för ca 12′ kr om du kollar lite och då har du poolposition att bygga hyllor osv i skåpet då dom oftast har träpaneler i lastutrymmet och slipper sy gardiner som en tok för att slippa insyn i bussen.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2000 vid 06:03

Skatten för en LB-regad buss från 85 ligger på 850 kronor :- om året

• krille

Medlem
    20 juni, 2000 vid 19:13

Så här har jag gjort i min buss, se bild. Hyllstänger som man kan plocka bort och en shysst plats att sitta och käka på och lådor till diverse under. Bordet är bara att lyfta ner så har man en shysst binge på 280*80.
    /Krille

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juni, 2000 vid 23:02

vad är det med vw som surfare gillar så mycket. själv har jag en transit-89 skåp. den drar mindre än en vw och har mer lastutrymme. byggt en säng som är 200*176, man kan lugnt sova tre. man kan också ha all utrustning inuti, mindre stöldrisk. är det någon som är sugen är den till salu för 17000:-. det är bara att svara på det här meddelandet så kan jag maila intressenten. kolla gärna marknadsvärdet på vad en transit ligger på. mellanhög,lång,manuell,drag.

• nils-m

Medlem
    26 juni, 2000 vid 13:23

Jag har en VW buss -80 obesiktigad och oskattad med lite rost pris 2.500:-. Tonade rutor och inredd och klar

nils.marten@linq.com

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2000 vid 15:44

..på min Transporter -82:a ligger på 1800 spänn men som sagt LB-alternativet finns ju..

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing VW-buss priser?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.