• Publicerad av anonym-anvandare på 19 juni, 2000 vid 12:36

Min Transporter -82:a med insprutmotor går lite ryckigt. Symtom: När jag köpte den skrek bensinpumpen så man trodde nån liten bäver hade fastnat i underredet. Bilen gick också väldigt ryckigt efter ett tag. Alltså bytte jag pumpen för dyra pengar. Skriket fortsatte. Bytte soppafilter. Bättre men inte helt bra ändå. Då kom någon av polarna på att det ju kunde vara stopp i tanken så vi köpte en beggad och bytte. Bök, bök! Mycket bättre nu men fortfarande låter soppa pumpen lite mer än vad den borde. Man känner också att kraften i motorn varierar svagt både när man accar och när man cruisar. Vad kan det här bero på. Kan det vara skit i bränsleröret vid motorn eller i själva insprutningsdelen kanske? Har någon info om detta är jag tacksam för svar?

Mr surfbuss/Fredde

anonym-anvandare svarade 25 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 juli, 2000 vid 15:24

rensa skiten ur tanken, köp två eller tre billiga biltema-soppafilter och pumpa runt soppan ett par varv med filterbyte, då ska väl den värska skiten försvinna… pumpen ska gå att fixa om man är uthållig… sitter det inte både förfilter före pumpen och finfilter innan insprutet? Nåja, du har ju en extra pump att peta isär och kolla hur den ser ut…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications