Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW T4, relä bakrutetorkare

• VW T4, relä bakrutetorkare

Publicerad av gnutten på 29 juli, 2007 vid 19:16

Vilket relä är det som styr bakrutetorkaren på en Caravelle -98 (VR6). I bilens bruksanvisning finns inget schema över vilket relä som går till vad.

Finns det någon bra reperationsbok på engelska eller svenska till T4?

Har kollat säkring och det är ström i säkringshållaren. Ännu ingen djupare felsökning. Tidigare kunde man höra ett svagt tickande under körning, min tanke vara att det kanske var reläet som fått spel.

hanko svarade 17 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • thevoid

Medlem
    4 augusti, 2007 vid 12:11
    Gnutten;401193 wrote:
    Vilket relä är det som styr bakrutetorkaren på en Caravelle -98 (VR6). I bilens bruksanvisning finns inget schema över vilket relä som går till vad.

Finns det någon bra reperationsbok på engelska eller svenska till T4?

Har kollat säkring och det är ström i säkringshållaren. Ännu ingen djupare felsökning. Tidigare kunde man höra ett svagt tickande under körning, min tanke vara att det kanske var reläet som fått spel.

Kolla efter en haynes gördetsjälv bok på den bilen, där finns allt, annars kolla i nåt VW forum så kanske de finns nåt där, hittade scheman till min bil på ett volvo forum och de låg i faqen klippt från haynes.

• hanko

Medlem
    6 augusti, 2007 vid 20:57

Undrar stilla hur….viktig den funktionen är? Men i och för sig så var ”vår” surfbuss inte av den digniteten som en Caravelle!! Hmmm inget bra svar när det gäller bil-el men lite annat Vw-meck har man ju sysslat med på vår 76:a eller va det var..! Bland annat två motorbyten! Lycka till..!!

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW T4, relä bakrutetorkare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.