• Wakeboard!

Publicerad av patrikol på 30 april, 2004 vid 22:05

Någon som håller på med Wakeboard eller känner någon som gör som skulle villja kolla om man får ut en förlorad wakeboard på försäkringen eller försäkringsbolagen skiter i dom också precis som med oss kiteare! Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde kolla upp med sin polare.
    Tror inte försäkrings bolagen vet skillnaden på en kitebräda eller wakeboard wink.gif
    Mvh Patrik

bohm svarade 21 år sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • pjoter

Medlem
    1 maj, 2004 vid 00:15

får man inte ut en bräda alltså??
    fan man får ju ut en rc helikopter om det kan ses som nåt oförutsett. känns inte mer oförutsett å kvadda en heli än å bli av med en bräda..

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2004 vid 00:41

Det är så jäv.. sjukt att om då så snor grejorna i din bil när du kitear så får du inte en spänn när det är kitegrejor så är du helt oförsäkrad folk har fått ta småbåtsförsäkringar för att få någon försäkring och det är inte säkert ändå att du får något. Vi har haft folk här på Steffo som ringt och frågat och fått besked av en ovetandes försäkringsförsäljare att visst det gäller även den där kitebrädan eller vad det nu var du sa. Men sen när du skulle få ut något för att något hänt så har man helt plötsligt hittat någon liten text någonstans ifrån och vips så nej det där är ju farligt nej det får du inget för.

• falk__enberg

Medlem
    1 maj, 2004 vid 05:54

Jag har IF som försäkringsbolag, dom betalade ut när en av mina nya kites gick sönder under transport (från Cabarete)

• larssa

Medlem
    1 maj, 2004 vid 09:25

Svar till:

Det är så jäv.. sjukt att om då så snor grejorna i din bil när du kitear så får du inte en spänn när det är kitegrejor så är du helt oförsäkrad folk har fått ta småbåtsförsäkringar för att få någon försäkring och det är inte säkert ändå att du får något. Vi har haft folk här på Steffo som ringt och frågat och fått besked av en ovetandes försäkringsförsäljare att visst det gäller även den där kitebrädan eller vad det nu var du sa. Men sen när du skulle få ut något för att något hänt så har man helt plötsligt hittat någon liten text någonstans ifrån och vips så nej det där är ju farligt nej det får du inget för.

[/ QUOTE ]

Bor du i lägenhet så anmäl den stulen från källarförrådet. Bor du i hus så har du kanske något garage eller liknande du kan anmäla den stulen från. Det borde funka. Jag själv har blivit bestulen på snowboard i källarförråd och fick ut pengar för den. Vilket borde vara likvärdigt med kiteboard. Beror lite på vilket försäkringbolag du har också. Lycka till!

• bohm

Medlem
    1 maj, 2004 vid 13:31

Svar till:

Bor du i lägenhet så anmäl den stulen från källarförrådet. Bor du i hus så har du kanske något garage eller liknande du kan anmäla den stulen från. Det borde funka. Jag själv har blivit bestulen på snowboard i källarförråd och fick ut pengar för den. Vilket borde vara likvärdigt med kiteboard. Beror lite på vilket försäkringbolag du har också. Lycka till!

[/ QUOTE ]

Jag hade en gitarr i ett källarförråd som blev stulen, men jag fick inte ut en spänn. Försäkringsbolaget sa att gitarrer är stöldbegärliga och ska därför inte förvaras i källar/vinds-förråd. Skulle kunna tänka mig att brädor också räknas som stöldbegärliga… Kolla upp sånt här innan du gör en anmälan!
    Hoppas det löser sig!!

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.