Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Walkie Talkie

Taggad: ,

• Walkie Talkie

Publicerad av hydrolift på 5 januari, 2010 vid 16:51

Har en fundering på att skaffa Walkie Talkie. På samma sätt som det är svårt att kommunicera när man åker skidor är det ju även när man kitar. Hade varit schysst att kunna snacka med ngn polare eller tjejen på stranden när man kör.

När man åker skidor kan man ju fästa WT på ryggsäcken eller jackan men hur fasen ska man göra när man kitar? Någon med erfarenhet?

Tänkte skaffa en WT som funkar både för skidor och kite. Vet att när man åker skidor ska man ha riktigt bra räckvidd och jag har bara hittat denna hittills som är vattentät. En polare till mig med mkt skiderfarenhet säger att helst ska man ha 30 km räckvidd. Någon med erfarenhet här oxå?

http://www.netonnet.se/art/telefon/walkie-talkie/walkie-talkie/Doro-WT91xpro(117540,3267)

acemattias svarade 15 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • hengo

Medlem
    5 januari, 2010 vid 16:59

devicen kanske kan få plats i ryggsäcken nånstans bakom anti shark devicen 🙂

• roland

Medlem
    5 januari, 2010 vid 17:07

Jag pratar alltid när jag kitar….synd att man inte kunde blogga/twittra samtidigt

• hydrolift

Medlem
    5 januari, 2010 vid 17:08

Fasen va coolt!

Får väl i o för sig ta mig en funderare så att man inte hänger på sig för många prylar. Det är ju surf som gäller o inte överlevnadsvecka.:wink:

• gadget

Medlem
    5 januari, 2010 vid 18:39
    Hydrolift;594087 wrote:
    Fasen va coolt!

Får väl i o för sig ta mig en funderare så att man inte hänger på sig för många prylar. Det är ju surf som gäller o inte överlevnadsvecka.:wink:

Kolla med skotten om du är sugen på att snacka, han brukar inte banga… 😀

• acemattias

Medlem
    5 januari, 2010 vid 20:27

Lar dig Morse kod:smirk: sa gar det ju helt fint att anvanda kiten for att komunicera med nagon langt bort.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Walkie Talkie

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.