Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing waroo pimping

• waroo pimping

Publicerad av tomw på 3 oktober, 2006 vid 21:07

OK, i´m gonna get blasted for this…(beklagar om jag slaktar språket, amerikan i botten)

Jag är inte sponsrad, betalar full pris.

Köpte en Waroo 7m2 i juni för en resa till Grekland, det skulle blåsa 10-20ms.
    Hade aldrig sett kiten i Skåne, men alla kite forums var positiv. Björn uppe på Surfstore hade en för 5000:- utan bar. OK-Chansning

Väl i Grekland, var 8 av 10 kites en Waroo, mest 9m2. Hade en hel månad och runt 20 dagar med 7an. Flera dagar var jag ensam ute i 15ms+.

Den funkade i 9ms-20ms. I 12-15ms är den perfekt. Många undrar: 9ms på en 7a? Yapp, kiten är så snabb och den får power från kitespeed. Otrolig lowend och range.

Vad jag fattade var att när man kan flyga kiten med en hand, var det ett helt annat sport. På en 45cm bar måste jag hålle händerna tätt intill varandra, trots det gjorde jag kite loops, utan att landa dem. Det känns som en stunt kite.

Hemma igen i Skåne. Pumpar upp kiten när andra är på 11 c-kites och 12 bows. Gänget tittar lite, va? en 7a? Väl ute vid Skanörs hamn fattar några, shit ”magic kite”. Dem står på stranden och tittar, har en 3 timmars session i skit vågor, aldrid haft so much fun.

Har varit ute många ggr nu med 7an i 9-12ms, helt fantastisk. I 15-20 är den sjuk, bästa kite för pengarna.

Och 2007 Waroo lär var bättre och den är billigare är 2006.

jezaja svarade 19 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • hugeo

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 21:20

jag tror magin ligger under dina fötter istället…

TW 4 EVA

• edorf

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 22:18

såg dig ute i skanörshamn, tyckte nog att det var lite fördelaktigt med en 7:a den dagen=) så, så magic var det med det:P

men jag håller med att det verkar vara lite magic i den…

• highflyer

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 22:24

Köpte också en waroo 14. Är iof nybörgare men jag har lärt mig att åka och hoppa på bara 4 timmar så jag är mycket nöjd!!! Mycket lättare än de c kitar jag testat innan.
    Love it

• fesen

Medlem
    3 oktober, 2006 vid 23:03

Tillåt mig vara måttligt imponerad.

Missförstå mig rätt…det är inte någon dålig kite. Men den är inte unik.
    Har sett flera åkare ute med flera olika småkiter i lite vind å hyfsade små brädor.
    Du har nog ganska bra teknik…och förmodligen rätt bräda.

• jbi

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 06:02

Tom, ryktena gick att du hade köpt en Waroo pro ! Har du hunnit testa den än ? I såntfall hur känns den jämfört med -06 Waroo. Velar lite om man ska satsa på Pron eller ”vanliga” Waroon till nästa säsong.

• henkish

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 06:44
    highflyer wrote:
    Köpte också en waroo 14. Är iof nybörgare men jag har lärt mig att åka och hoppa på bara 4 timmar så jag är mycket nöjd!!! Mycket lättare än de c kitar jag testat innan.
    Love it

På Bara 4 timmar…Fan jag har hållt på i 4 år.. Kan nämna att jag oxå börjat hoppa lite..

Jag har helt klart fel kite(Jag kör med ica kasse från malmborgs köpt i malmö samt en dörr 180 cm från tippen).

=0)

Mvh Henkish

• surfstore-se

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 15:47

Så här ser -07 bommen ut, clean med allt man kan önska sig.

07bestbar_text_934.jpg

(Har 1’st 7m2 kvar till höstpris)

Medlem
    4 oktober, 2006 vid 16:24

du vill inte posta en prislista på -07:orna? Kite och bom

• surfstore-se

Medlem
    5 oktober, 2006 vid 08:04
    Ville wrote:
    du vill inte posta en prislista på -07:orna? Kite och bom

Kommer upp denna vecka, räkna med ungefär samma pris som på 06 ! Kanske även aningens billigare i de mindre i samma storlek !

http://www.surfstore.se

• jezaja

Medlem
    5 oktober, 2006 vid 08:13

Fattar inte att dom kör med sådan release fortf, för liten att komma åt och läste på kiteforum att många hade löst ut av misstag pga av att den fastnar i selen när man körde donkeydicken fastsatt där.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing waroo pimping

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.