-
waroo pimping
OK, i´m gonna get blasted for this…(beklagar om jag slaktar språket, amerikan i botten)
Jag är inte sponsrad, betalar full pris.
Köpte en Waroo 7m2 i juni för en resa till Grekland, det skulle blåsa 10-20ms.
Hade aldrig sett kiten i Skåne, men alla kite forums var positiv. Björn uppe på Surfstore hade en för 5000:- utan bar. OK-ChansningVäl i Grekland, var 8 av 10 kites en Waroo, mest 9m2. Hade en hel månad och runt 20 dagar med 7an. Flera dagar var jag ensam ute i 15ms+.
Den funkade i 9ms-20ms. I 12-15ms är den perfekt. Många undrar: 9ms på en 7a? Yapp, kiten är så snabb och den får power från kitespeed. Otrolig lowend och range.
Vad jag fattade var att när man kan flyga kiten med en hand, var det ett helt annat sport. På en 45cm bar måste jag hålle händerna tätt intill varandra, trots det gjorde jag kite loops, utan att landa dem. Det känns som en stunt kite.
Hemma igen i Skåne. Pumpar upp kiten när andra är på 11 c-kites och 12 bows. Gänget tittar lite, va? en 7a? Väl ute vid Skanörs hamn fattar några, shit ”magic kite”. Dem står på stranden och tittar, har en 3 timmars session i skit vågor, aldrid haft so much fun.
Har varit ute många ggr nu med 7an i 9-12ms, helt fantastisk. I 15-20 är den sjuk, bästa kite för pengarna.
Och 2007 Waroo lär var bättre och den är billigare är 2006.
Logga in för att svara.