- 
		Warp och tb58Hejs! Hade bara tänk o dela med mig av mitt första test av Warp F2006 och Exocet TB58. Om vi börjar med seglet, så körde jag 6.8 i vindar på mellan 12-14 m/s, mao riktigt hyggligt med drag. Allting kändes extremt stabilt, och kändes ganska likt NPs RS4, men upplevdes som lite ”mjukare” i hanteringen, mao inte lika stumt. Mao Bästa seglet jag kört hittills! Så kommer vi till brädan. Första repan hade jag inte trimm på något, fotstropparna var för små, bommen lite för låg och hängseletamparna var för långt bak. Tror jag körde mera i sidled än framåt. Toppade dryga 27 knop… Gick upp på land och fixade inställningarna, och vips så toppade jag lite drygt 31 knop. Inte illa för att vara andra repan med ny utrustning! Stället vi körde på var ganska choppigt, med chopp upp emot 40-50cm men brädan gick som en dröm genom choppen. Så ett par repor senare hade jag pressat upp utrustningen i 35.1 knop. Mao så är jag j-vligt nöjd!! Trimm-problemen i början, och en knäckt bom gjorde att jag fick kämpa en del med armarna, som naturligtvis tog totalt slut så jag fick inte kört så mycket som jag skulle ha viljat. 
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.