Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › warrior 2
-
warrior 2
Publicerad av skotten på 4 maj, 2009 vid 22:08its here in the morning..
skanepaul svarade 16 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
hehe thats two of us : ) what you getting?? I am thinking the white with the red stripe on it : )
-
skotten;544752 wrote:hehe thats two of us : ) what you getting?? I am thinking the white with the red stripe on it : )
Den var ju riiiktigt najs..
Vem vill ha en begagnad sele? -
vad är nytt??? första selen jag såg när jag kom tillbaks till sverige. men ser riktigt fin ut.
Hade dom bara haft kvar den gamla spreadern så. Såna där klickgrejer är läskiga! Med huva i 15m/s och regn är det inte lätt att höra om det klickar eller man har fått sand i grejerna. Fattar inte varför dom ska byta bort nåt som funkar bra.
Dock sitter den som en smäck så det får nog bli en sån snart ändå.
-
Jag behöver ny sele å ny våtdräkt. Vem vill ge mig ett par tusen?
-
pjoter;544840 wrote:vad är nytt??? första selen jag såg när jag kom tillbaks till sverige. men ser riktigt fin ut.
Hade dom bara haft kvar den gamla spreadern så. Såna där klickgrejer är läskiga! Med huva i 15m/s och regn är det inte lätt att höra om det klickar eller man har fått sand i grejerna. Fattar inte varför dom ska byta bort nåt som funkar bra.
Oxå skeptisk till klicklösningen, hade föredragit den gamla lösningen.
Kommer du ta in dessa Falle? Blir nog en Warrior 2 för mig oxå den gamla börjar falla sönder nu… -
pjoter;544840 wrote:vad är nytt??? första selen jag såg när jag kom tillbaks till sverige. men ser riktigt fin ut.
De största skillnaderna mellan warrior och warrior2:an är framför allt formen på den, den är smalare på sidorna så att den ger åkaren mer rörelsefrihet samt att den är högre i ryggen så den ger mer stöd, tydligen ska detta bl.a. göra att folk med ryggproblem lider lite mindre. Sidorna är mjukare på warrior2an och ryggen är styvare.
Mystic har tagit bort latterna i ryggen som fanns på warriorn och ersatt den med en 3d-molded ergonomisk ryggplatta. Nu kommer det riktigt nice-iga, spännbanden från kroken är inte fästa vid sidan av selen utan går in i selen och är fästa i ryggplattan! Så numera blir inte selen lösare när draget från kiten kommer, hela ryggplattan dras åt o selen sitter precis lika tight som när man tar på den på stranden. Och såklart, spännet är av bilbältestyp.Fick tag på en warrior2a i len10 modellen, skillnaden mellan len10 o den vanliga warrior2an är bara att man får en handlepass leash med en metal snurra med så leachen inte blir snurrad. =)
Hur som helst, ska ut o prova den idag (om det blåser) annars blir det i helgen!
-
Logga in för att svara.