Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Welcome to Australia..
-
Welcome to Australia..
Publicerad av gh0st på 30 september, 2009 vid 12:25http://au.news.yahoo.com/thewest/a/-/mp/6103540/shark-menacing-woodman-point/
white pointer = vithaj.
Jag såg en 4m+ förra året.
trumpeten svarade 15 år, 7 månader sedan 13 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Hehe, ja så kan det vara 😀 Såg själv 2 st förra året, 1 när jag körde runt och leta efter Sci’s bräda i 1 timme (utan lycka men som faktiskt flöt upp på en strand dagen efter och hittades av en kitesurfare så han fick tillbaka den, jävla flyt!) och en andra gång när jag var på väg att simma ut för att hämta min bräda efter en incident där min drake hade tappat luften och hade fått simma in med den.. Kom ca halvägs, vid skymning också när dem är som mest aktiva, när jag såg en stor fena komma upp ca 10-20 meter framför mig. Var bara att vända och simma in igen, ingen bräda är värd så mycket 😀
-
Jag var ute o simmade efter en bräda vid solnedgången en gång o jag var inte speciellt modig då kan jag lugnt erkänna =)
-
Fan har nog ett 30 tal dokumentärer om hajar, dokumentärshora som man är, Men är de något som jag fan har respekt för så är de fan hajar. Bara att möta ”fredliga” ofarliga hajar när man dyker höjjer pulsen ganska avsevärt.
Vithaj är fan nått av de sista jag skulle vilja möta på.. lika sjukt som en grizzleybjörn
-
gh0st;579685 wrote:http://au.news.yahoo.com/thewest/a/-/mp/6103540/shark-menacing-woodman-point/
white pointer = vithaj.
Jag såg en 4m+ förra året.
Haha najs vi ses där! Hur är vinden nu? Lönt att ta med sig 12a? Pööss!
-
hur läget annars niiicke!?? e det som vanligt, sol o vnd för 9an varje dag elleR?
-
Kjello
Gäst30 september, 2009 vid 13:18Jag har sett något TV-program, hajens känsliga punkt är en smäll på nosen, då släpper den greppet direkt, men tänka på det när man är biten och dränks, svårt.
Ska va om man är supersnabb och klipper till innan attack. -
Amen fint!
Du har två veckor på dig att fiska upp firren Nicke. Sunny har lovat vi ska grilla den till välkomstmiddag.
Jag näästan avbokar.
-
Kjello
Gäst30 september, 2009 vid 13:57jakobb;579704 wrote:ögat är väl inte heller felkan va att dom behöver inte ögat, dom går på vibs i vattnet/hörseln lukt/smak, enda punkten som är som en utlösningsknapp är längst ut på nosen.
-
surfade med en local som var ganska lugn över det faktum att han krockade med en hammarhaj utanför freemantle, han sa inget om det förren på väg hem i bilen:
-”I bumped in to a hammerhead with the board today, ”bonk!”
– shiiiit what happend??????”well, I got scared and the hammerhead got scared and then we took of in differenent directions”….. end of story.
-
Kjello;579703 wrote:Jag har sett något TV-program, hajens känsliga punkt är en smäll på nosen, då släpper den greppet direkt, men tänka på det när man är biten och dränks, svårt.
Ska va om man är supersnabb och klipper till innan attack.Jag har hört att det funkar att sparka dem på pungen…
-
Lägg av och skriva om dessa saker man blir ju hel skrajj. jag är nästan villig att betala för att folk skall ljuga om att det inte finns hajjar i Aus!
åker nämligen dit om 2 månader, yeeeeeeehaa:D -
här i sverige får man tillbaka känseln i tårna i bilen på vägen hem, det är najs!
-
Davids;579690 wrote:Hehe, ja så kan det vara 😀 Såg själv 2 st förra året, 1 när jag körde runt och leta efter Sci’s bräda i 1 timme (utan lycka men som faktiskt flöt upp på en strand dagen efter och hittades av en kitesurfare så han fick tillbaka den, jävla flyt!) och en andra gång när jag var på väg att simma ut för att hämta min bräda efter en incident där min drake hade tappat luften och hade fått simma in med den.. Kom ca halvägs, vid skymning också när dem är som mest aktiva, när jag såg en stor fena komma upp ca 10-20 meter framför mig. Var bara att vända och simma in igen, ingen bräda är värd så mycket 😀
shiiit, nä jag såg aldrig någon när jag var i o surfade, men jobbarkompisarna brukade roa sig med att klippa ut tidningsartiklar om ”sharkspottnings” på de ställerna där de visste jag surfade…..hehe
Såg föressten en tjurhaj, men den råkade vi få på kroken när vi fiskade uppe i Darwin. det var ett par svettiga minuter innan linan kapades, hajen var nästan lika lång som båten….
När man väl är där är det för lockande att inte gå ut o surfa… surfade helt ensam i en vik en eftermiddag, tills det blev mörkt, o det var för bra för att orka bry sig om att man är ensam måltavla under mat-timmarna…… ;D
Logga in för att svara.