Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › West coast speed open#2
-
West coast speed open#2
Publicerad av speedjanne på 15 maj, 2006 vid 18:19Efter helgens succe? så kör vi väl vidare! Väder prognosen ser inte så bra ut för tis-ons. Däremot så ser det ut att komma vind på fre och söndag.Återkommer på torsdag om vilken dag det blir!
Mvh Speedjanne
boman svarade 18 år, 11 månader sedan 14 Medlemmar · 63 Svar -
63 Svar
-
Speedjanne wrote:Efter helgens succe? så kör vi väl vidare! Väder prognosen ser inte så bra ut för tis-ons. Däremot så ser det ut att komma vind på fre och söndag.Återkommer på torsdag om vilken dag det blir!
Mvh Speedjanne
Torsdag ser bra ut Tor: Sydost, 9-13 m/s Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s. blir det tt då??
-
Dmi har inte uppdaterat sin 5dygnsprognos så jag får återkomma imorgon vid 12 tiden vilken dag det blir,men det lutar år Söndag.
Mvh Janne
-
Vi kör söndag kl 1200 i Fiskebäck
Alla är välkommna.Det finns ett par gps:er för dom som vill testa!
Mvh Janne
-
Gah! Varför envisas med Fiskebäck hela tiden? Funkar kanske för slalom, men definitivt inte för speed.
-
Knatte
Gäst19 maj, 2006 vid 14:59Jester wrote:Gah! Varför envisas med Fiskebäck hela tiden? Funkar kanske för slalom, men definitivt inte för speed.Fiskebäck är ju GWC hemmaplan och det kanske är en del av förklaringen 😉
-
lathet, mao?? 😉
yeye, hoppas någon deltävling går av stapeln i TT oxå. Vill ju gärna vara med…
-
Jester wrote:lathet, mao?? 😉
yeye, hoppas någon deltävling går av stapeln i TT oxå. Vill ju gärna vara med…
Nu kan inte jag västkusten något vidare, men kan inte du åka till F-bäck och vara med???
-
Om vi räknar bort det faktum att Fiskebäck suger som surfställe, så har jag mina prylar 5 mil söder om stan… Blir ju en ganska rejäl omväg…
Vet ju att några tyckte det var synd att folket bara försvann vid förra tävlingen. Kör man i en vik som TT, så har man dessutom kontakt med alla mest hela tiden.
Och framförallt. Ett av Sveriges bästa vatten liggger knappt 3 mil söder om Göteborg, varför inte använda det??
-
Jester wrote:Om vi räknar bort det faktum att Fiskebäck suger som surfställe, så har jag mina prylar 5 mil söder om stan… Blir ju en ganska rejäl omväg…
Vet ju att några tyckte det var synd att folket bara försvann vid förra tävlingen. Kör man i en vik som TT, så har man dessutom kontakt med alla mest hela tiden.
Och framförallt. Ett av Sveriges bästa vatten liggger knappt 3 mil söder om Göteborg, varför inte använda det??
Tja, det har du onekligen en poäng i..:-)
-
Knatte
Gäst19 maj, 2006 vid 17:42Jester wrote:Om vi räknar bort det faktum att Fiskebäck suger som surfställe, så har jag mina prylar 5 mil söder om stan… Blir ju en ganska rejäl omväg…Vet ju att några tyckte det var synd att folket bara försvann vid förra tävlingen. Kör man i en vik som TT, så har man dessutom kontakt med alla mest hela tiden.
Jo, men för mig som inte kan surfa ändå 😡 Har ju mycket närmare till Fiskebäck om jag nu skall försöka kolla på spektaklet :smirk:
Men jag förstår din point också 🙂 -
Känner starkt för Fiskebäck.
Sveriges bästa surfställe mitt i storstad (…well mellanstorstad då). Det går buss nästan ända fram till riggdäck.
Det är inte alls dåligt. Tycker inte att rykte om choppighet är välförtjänt. Jämför med Lomma, Klagshamn, Varberg eller det mesta längs västkusten så är det jättefina och varierande förhållanden. Fanns massor av plattvatten förra söndagen. Säker på att Jester och andra fantomer kört snabbare där de gjorde i Danmark.
Skall ta mig till TT den dag det blåser 18m/s sekund för att sätta PR på matsalsgolv, men annars är det helt ointressant om jag kunnat köra en knop snabbare om jag packat mig iväg från stan. Fiskebäck känns som hemma för mig och jag tror många i GWC (som dessutom har brädorna på prylarna på plats) och varierande förhållanden är en del av charmen.
Har surfat mycket i Halland. Där känner jag mig som en del av badlivet – i Fiskebäck känner jag mig som en del av sjöfarten.
Bäst jag slutar innan jag blir sentimental, men heja Fiskebäck.
(På söndag är jag på dop – och har förstås ingen åsikt om plats då, men som sagt heja Fiskebäck annars.)
-
Jester wrote:Om vi räknar bort det faktum att Fiskebäck suger som surfställe, så har jag mina prylar 5 mil söder om stan… Blir ju en ganska rejäl omväg…
Äh,vad det suger !!! I benen
-
Vi kör vidare med ett nytt försök med West coast speed open#2
Plats: Fiskebäck tisdag 23 maj
Tid: kl 1800-2000 med samling kl 1730
Bättre hel fena i Fiskebäcken än flera halva i TT-banken
Logga in för att svara.