Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › West coast speed open#2
-
SWE170 wrote:jo, det var GPS:en som var felinställd. Fick det oxå till 31,8 knop när jag räknade om det till knop. Jag får tänka positivt att jag får chansen att slå mitt PR vid förhoppningsvis fler tillfällen innan jag spräcker 35 knopsvallen. En bra dag i TT då jävlar……..
/MatsGjorde själv bort mig efter onsdagens segling, jobbade som f-n för att får till en bra tid (display 34,1) seglade hela dan, ett antal timmar, riggade trimmade och glömmde att stänga av av den så just den sessionen blev överspelad, trevlig överaskning när man kom hem.
Du kör ju också RRD vad har du för fenor? jag testade med mina gammla spitfire mot dom nya curtis cnc, det blev en markant skillnad på kontroll på brädan, mina curtis är riktigt mycket flex i, dom gammla är stenhårda och betydligt tjockare.
Och så har jag ju kapat av nosen på min 276:a ”No nose concept i back….) den är nu mera 245 lång och det påverkade absolut inte prestandan i chop eller gippar, känslan att segla med mindre fördäck gör nog en o annan knop 😉
-
hmm jag behöver nog gå en gps kurs, seglade i Getskär igår med långa fina repor så jag hade räknat med att förbättra några pr´s men när jag började kolla så kände jag igen siffrorna från ett tidigare tillfälle så jdinag hade tydligen gjort fel när jag skulle tömma de gamla resultaten….Förstår att det känns tungt med tanke på att du hade ett toppresultat, starkt jobbat!
Jag har en Tectonics 34 och Hurricane 30 som jag använder till min RRD 278, båda funkar väldigt bra till brädan. En nackdel med Hurricane fenan som inte har med prestanda är att den är grymt ömtålig och flisar sig bara man pratar om stenar.. Tectonics är G10 bara att plocka fram våtslippapper och den blir som ny om man skrapar den.
Blir sugen att plocka fram sågen själv när jag ser bilderna på din RRD, har vant mig att segla korta brädor men HS och nu Manta 68 så en 278 bräda känns lite skum att segla med nu. Klarar den chopp lika bra som tidigare ?
/Mats -
SWE170 wrote:hmm jag behöver nog gå en gps kurs, seglade i Getskär igår med långa fina repor så jag hade räknat med att förbättra några pr´s men när jag började kolla så kände jag igen siffrorna från ett tidigare tillfälle så jdinag hade tydligen gjort fel när jag skulle tömma de gamla resultaten….Förstår att det känns tungt med tanke på att du hade ett toppresultat, starkt jobbat!
Jag har en Tectonics 34 och Hurricane 30 som jag använder till min RRD 278, båda funkar väldigt bra till brädan. En nackdel med Hurricane fenan som inte har med prestanda är att den är grymt ömtålig och flisar sig bara man pratar om stenar.. Tectonics är G10 bara att plocka fram våtslippapper och den blir som ny om man skrapar den.
Blir sugen att plocka fram sågen själv när jag ser bilderna på din RRD, har vant mig att segla korta brädor men HS och nu Manta 68 så en 278 bräda känns lite skum att segla med nu. Klarar den chopp lika bra som tidigare ?
/Matsok. då kör du med goa fenor, RRD är klart värd att fortsätta segla på känns som den har en viss fart potential… om man lär sig hantera den!
Nästa gång du är ute och seglar så ta en funderare på hur mycket av nosen(fördäck) som igentligen vidrör vattnet, det går att kapa en hel del utan att den går sämmre i chop.
Logga in för att svara.