Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windguru Wellington!

• kamaaina

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 11:33

Upp till 7m vågor dessutom, ja det kan bli tufft där nästa vecka….skall vi packa 3.0an + 60L brädan o dra?

• anders_hoffman

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 15:50

Tänkte fortsätta på det här windguru-temat och fråga lite om stället Yemen.
    http://www.windguru.cz/int/index.php Längst ner i rulllisten ”Single Location”

Vet att det har varit uppe tidigare, men jag kan inte förstå att prognosen alltid ser mer eller mindre lika dan ut..
    Placet har alltså 13-15 m/s varje dag med exakt samma rikting…(förutom i slutet på veckan, men fortfarande full tillräckligt för att göra oss Stockholmare helt lyriska)
    Verkar som en riktig guldgruva för vindsurfare?
    Vilken vind är det som blåser där? ´För den måste väl heta något när den blåser konstant?

Om jag inte missminner mig så ligger det i mellanöstern, och kanske därför inte är så lockande som resemål…
    Men vad gör man inte för lite vind wink.gif

• lajvarn

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 16:22

jaadu, jag är på dit wink.gif såg faktiskt ganska stabilt ut!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 16:50

Ta med allt ni äger o har i surfväg.
    Går det en mast så är det nog en bit att åka o köpa nytt.
    Läste att några varbergsbor var till en ö utanför Oman,
    ska finnas en berättelse på deras hemsida(tror jag)

Maxx

• anonym-anvandare

Medlem
    15 augusti, 2004 vid 17:03

Oman – Masirah Island heter stället.

http://www.apelviken.nu/vvk.index.html

• kamaaina

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 04:57

Jävla fint det verkar….Oman…7500 för biljetten e ju inte helt tokigt, sticker man en månad blir det ju inte så farligt. 10-16m/s varje dag o vågor 1.5-4m…det kan man leva med

• bonasurf

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 08:35

Har varit i Wellignton. Det är det enda tillfället i hela mitt liv då jg varit rädd för att köra bil pga av att det blåste så mycket.
    Bilarna låg i 70 på motorvägen och vi hade en hög nissanbuss fullladdad med surfprylar på taket. Det var inte utan att vi trodde bilen skulle välta.
    Wellington har den sjukaste vindstatistiken. Läste i ett gammalt svenskt surfmag att de har 140 dagar om året över 15 m/s och 40 av dessa över 25. Sjukt.
    Taranaki lite nordväst om Wellington bjuder på extremt bra vågseglings förhållande. Var bara där i någon vecka men fick några av de bästa dagarna i mitt liv.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications