Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › windsurfinglåtar
-
windsurfinglåtar
Publicerad av soulsurfer på 15 april, 2002 vid 10:28Har någon förslag på bra windsurfing låtar.
Marie Fredrikssons ’Lugnet före stormen’ är ju ganska hyffsad.
Några andra förslag eller utbytta texter,
det borde ju finnas.anonym-anvandare svarade 23 år sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Typ början av 80-talet spelades en låt som hette Windsurfing med en svensk artist som jag inte kommer ihåg namnet på. Artisten gjorde även landsplågan: Jogging keep on jogging.
Texten i Windsurfinglåten var Windsurfing man känner vinden i håret när man drar över sjön.
Annars finns Scorpions (?) Here I am Rock you like a Hurricane eller Deep Purples Stormbringer
-
han som gjorde keep on jogging hette väl Göran Rydh?
vindarna med freda passar väl bra! -
För lättvindsräkor:
’Vem kan segla för utan vind -vem kan ro utan……’ -
Everlast – ”I can´t move” (från PWA Y2K)
Feeder – ”Under the weather” – (GRYM att ladda till, RIKTIGT GRYM!)
N’sync – ”It’s gonna be me” (årets surflåt år 2000)
Det finns också ngn italienare som gjort en låt som heter ”windsurf, windsurf”. Inte alls särskilt bra faktiskt.
M.O.P. – ”Cold as ice”
Timo Maas – ”To get down” (i videon går en man runt som nästan verkar vara en vindgud, allt han kommer i närheten av bara blåser bort).
Sist men inte minst, den ända riktiga låten som tar en ’to the edge’, skrik: ”DANGER” med Mystikal!!!
-
..har ju gjort Lord of the boards…! Handlar iofs om Snowboard men va f_n, -det är ju samma sak ju.
-
ja å så finns det ju också en låt av den gamle gode Roy Orbison…”windsurfer” tror jag den heter /jonasA.
-
sökte på ordet ’windsurf’ på min favvo musiksite följande träffar fanns:
lucio battisti – Windsurf windsurf
ash – Windsurf
1982 -windsurf windsurf (gissar att det är samma som lucio…)återkommer efter lystnandet…
/adde
-
”Storm clouds” med Misty in roots, helfet reggaelåt
-
Måste bara tipsa om en grupp som heter suburban tribe, deras cd är kanooooon
spinner hela tiden på min stereo! -
The doors ”riders of the storm e´en klassiker, annars passar one minute silence o dyl.
Logga in för att svara.