Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Windsurfresa i sommar?

• Windsurfresa i sommar?

Publicerad av men på 26 februari, 2006 vid 10:36

Vart ska man åka i sommar med bussen om man vill lära sig köra i vågor, det ända som jag verkat hitta i europa är guinicho men det verkar ganske långt, finns det något ställe som ligger närmare typ i Frankrike eller Holland, kan tänka mig att kombinera med att lära sig våsgsurfa men windsurfing är det primära. Tänkte dra i början av juni och nån månad framåt.

micke

mag svarade 19 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • mag

Medlem
    26 februari, 2006 vid 20:55

Åk till Danmark!
    Inte lika varmt men ofta bra segling och små-mellanstora vågor. Blåser betydligt mer och oftare där än i Sverige. Förra sommaren t ex hade de kanonvind. Bättre mot sensommaren typ augusti – oktober. Från augusti och framåt funkar dock England, Irland, Bretagne, Galicien etc etc.

Vindarna mitt på sommaren men framförallt vågorna är ju lite si och så i Europa. Tarifa, Kanarieöarna och Guincho (massa tips att söka på konfen) som du nämnde är långt men bra. Viana de Castelo i norra Portugal likaså. Men 300 mil enkel resa avskräcker ju lite, speciellt om man äger en sämre buss. Och de bensinpengarna räcker ju till längre semester dessutom!

/Magnus

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Windsurfresa i sommar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.