Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing windtools mosquito

• windtools mosquito

Publicerad av yeeah på 2 oktober, 2003 vid 21:37

hej ngn som provat windtools mosquito ks pro 7.5?
    verkar som om windtools har upphört ngn som vet varför?
    funderar på att köpa mig en foil så jag kan prova lite vinter kajt oxå verkar skitfett!!!

/jakob
    hmm ngn som har en till salu kanske?

kitesweden svarade 22 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kitesweden

Medlem
    2 oktober, 2003 vid 22:06

Hej,
    Vi var distributörer av Windtools ända fram till att dom konkade. Anledningen till att dom inte orkade längre, var att man satsade alla pengar på att fixa till en tube: Booster ( en bra kite men den sålde inte särskillt bra).
    Mosquiton är en kite som vi kört med en hel del.
    1. Det är ingen bra nybörjar kite, den har ett enormt högt AR !
    2. När man behärskar den så är den grymt skön att leka med
    3. Bra safety/depowerlösning, med en minibridel mitt i kiten
    Man kan även koppla bort denna funktion och köra den som vanligt med bromslinor (mao du kan backa upp den på vintern)
    4. Om man tar bort alla påsar i kiten, kastar alla trasiga kondomer (jo du läste rätt, det sitter sådana som backventiler) och öppnar alla dragkedjor i framkanten då blir den bra för vinter körning.

Vi körde med 5,5 m2 som jag tycker är max vad man ska ha i storlek med den kiten på vintern, 7,5:an är bara för mycket (har sett polare vara ofrivilligt airborne med 7,5:an på vintern, trots 90kg motvikt)

Hoppas du blev lite klokare..
    /Mvh Lars
    http://www.dacon.biz

• anonym-anvandare

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 10:05

Jag har en Mosquito 9+, men den har mest legat i påsen sedan jag köpte Psycho 12,5. Hann dock göra en del mods:

– Ta bort påsarna
    – Ta bort kondomerna
    – Klippa bort plasten bakom näten
    – Tagit bort mitt-depower. Nu tvålinors

Fundarade lite på att göra om bridling till fyra linor enligt UDS (Parasurf), men det verkade som det skulle kräva fullständing re-bridling. Lars, kan du beskriva hur du gjorde. Gärna bilder.

/Daniel

• kitesweden

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 12:52

Att göra om en mosquito till 4 linors UDS är nog en lite häftig moddning. Det jag menade med 4 linor (egentligen 3)är att man kör den helt utan depower och använder dom 2 baklinorna som broms/back. Det enda som krävs för denna moddning är att man sätter 2 st metallringar där samtliga bridle linor går ihop (där bromslinorna är inknytta idag), byter ut bromslinorna mot lite längre varianter, drar ihop dessa till 1 punkt och kopplar in sig på mitten linan.

Vi får snart hem UDS moddnings satser till våra Pegas kites, denna kan ev funka till din mosquito..
    /Mvh Lars
    PS Mosquito 9+ är en riktigt lättvinds kite, för vinterbruk ! DS
    http://www.dacon.biz

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing windtools mosquito

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.