Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Wipika Freeair
-
Wipika Freeair
Publicerad av anonym-anvandare på 10 juli, 2003 vid 05:54Är det någon som känner till kiten ”Wipika Freeair 8.5 (12.5)” ? Är det något att tjacka om man är nybörjare ?
Vad krävs det för vind ? 75 kg.anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Den är ganska instabil i luften och känns inte särkilt trygg. Jag köpte en Rhino16 innan jag kunde surfa och lärde mig bra mycket fortare på den trots att den anses vara en drake för mer avancerade åkare. Mitt råd är att om du har tillgång till bra förhållanden (Skåne/Gotland) så kommer nog FreeAir:en funka, annars skulle jag rekommendera en drake från 2003 typ Aero2 även om den kostar dubbelt så mycket. FreeAir 8.4 är en ganska liten storlek för någon som vägen 75 kg, jag skulle rekommendera 14 kvm.
Björn / Sthlm kitesekt
-
Samma här, köp en större…
Jag kan inte Wipika, men dom verkar svårare än fina 4-linade LEI kites.
Köp något stort och stabilt. -
Jag tjackade en 16kmv CO2 som min första drake och är helnöjd.
Känns som Wipika har falerat på marknaden. Det var mkt snack på dom för nått år sedan men det verkade vara mkt rök och lite eld.M
Satsa på nått av dom mer ”framsående” märkena, North, Naish, FS, Cabrinha.Jag kan mkt väl ha fel, men det är iaf min åsikt.
Henke
-
Henric Wo, är det en blandning av en fransose och kines?
Henke
Logga in för att svara.