Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › wipika hydro 2
-
wipika hydro 2
Publicerad av anonym-anvandare på 27 mars, 2003 vid 08:44Tjenare!
Tänkte köpa mig min första kite och vad är bättre än att be om råd här på forumet? Saken är den att jag kan få köpa en oanvänd Wipika Hydro 2 (-02 eller -03), 12m2 enligt ”Naish-mått” för ca 8000:- men vet inte om detta är en ok kite att börja med. Jag vill ju ha en kite som jag kan ”växa med” eftersom de är ganska dyra. Givetvis ska jag ta en kurs också men tänkte att detta kanske är ett bra klipp.
Vad tycker ni?
Tacksam för tips!
/Martinanonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Tjena! Jag lärde mig köra på en hydro och jag kör fortfarande på hydro, har en 12,2a och en 17,8 Naish mått. Kitarna är stabila och lätt manuvrerade tycker jag, den är mkt bra för nybörjare till medelgoda åkare kanske även för advance
. Det är bara att handla… Lycka till/ ERIK -
Du får 2003 fuel eller GTO + bräda för 11-12 på La:surf och samma sak på Kitepower fast ollika brädor (loose el. Fanatic) så jag vet inte om det är så billigt….
-
Tjena jag har en Wipika Hydro2 storlek 9(12.2 naish) splajasans ny, komplett med bom linor osv. for 7900kr.
/hugo@ljungberg.net
-
men vad det inte du som klagade på de nya Wipika i en annan tråd? Hur som helst så har jag nu fått ner priset till 6900:- inkl. bom och linor för en Hydro -02… (fast det är klart att jag hellre köper din om du kan matcha det…
) -
tips! gå en kurs först och testa olika kites samt diskutera dessa med instruktören innan du slår till. (om du kan vänta..)
-
jag e instruktor som nyborjare kan jag reka Hydro2:an snabb o lattkord, den kan du ha kul med i 1-1.5ar, bra kvalitet med. Kanske inte basta proffskiten, men det var aldrig tanken med Hydro2
-
ok, låter bra! Tror att jag köper den till helgen sen får man väl ta och boka in ett par timmars kurs hos någon i skånetrakten. Jag är jäkligt sugen på att komma igång redan nu!
Stort tack för hjälpen!
-
eftersom jag jobbar i Nässjö i veckorna så kan du komma dit och åka med mig ner till Ängelholm. Jag har en rum ledig i min lägenhet -tyvärr utan säng och möbler, men iaf med dusch o alt. Jag kan säkert fixa en madras, så att du bara behöver sovsäck.
Och så gör jag också kurser i Ängelholm.
Så hör av dig till mig om du är intresserad.mob: 070 42 82 135
Email: sirgomeznr1@hotmail.comHoppas vi hörs
Thomas -
bor själv i Malmö så det är inget problem med resa eller boende. Hör ev. av mig när det börjar dra ihop sig till kursdax!
//martin
-
Hydro 2 är facktiskt mycket bra kite. Den är stabil och har ett bra upwind performance. En härlig kite för nybörjare och för de som hållt på ett tag.
Logga in för att svara.