Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Wipika Sverige har ny sida
-
Wipika Sverige har ny sida
Publicerad av anonym-anvandare på 2 juli, 2005 vid 22:10Kitenation och Surfer säjer nu Wipika tillsammans i Sverige
zoolander svarade 20 år, 4 månader sedan 13 Medlemmar · 34 Svar -
34 Svar
-
Om det nu stämmer att kitenation säljer Wipika så lär de inte lycka sälja mycket annonser på deras forum till andra leverantörer.
Jag tvekar i alla fall att annosera där efter detta.
Peter
-
Kitenation är väl Stockholm kiteboards privata webbsite som dom håller öppet för allmänheten.
Även om dom håller mycket hög kvalitet på både inlägg och funktioner på siten så instämmer jag med dig Peter. Tänk er om Steffo skulle börja sälja Foils… ( = fullsmetat med foilreklam överallt )
Nu rös ni till va?

-
Svårt val kitenation står inför… sälja drakar eller sälja annonser

-
Ja tänk om!
Men jag tror många som kör LEI inte är så ”dumma” att dom köper foil bara för att det är en massa reklam. -
Pfff, de flesta LEI-åkare är ju så ”dumma” att de hävdar att LEI’s är bäst-på-allt-och-lite-till utan att ens ha provat andra teknologier.
Tyvärr verkar folk gå mer på marketing och glassiga hemsidor än hur den faktiska produkten är.
Nåja, vi får väl se hur marknaden ser ut om några år; tror att många kommer att få äta upp sina åsikter om bridles mm (se bara på Crossbow’en).

/Kaj(Tech)
-
Att hela världseliten + alla andra -(minus) några förtappade själar kör LEI måste ju bara betyda att sovsäckarna är bäst på vatten. crossbowen är redan från början tänkt som en lugn nybörjardrake precis som jag skrev(citerade) för ett halvår sedan. alltså en drake som förmodligen kommer finnas på kiteskolor runt om i världen precis som dom där vindsurfingbrädorna som e kvadratiska. lätt att lära sig med och relativt säkert men inget den övade väljer.
-
Ehhhh (nä, inte kitemärket…), har du ens sett Crossbow-filmerna? De gör inte det *minsta* sken av att kiten skulle vara inriktad till nybörjare. Snarare tvärt om…
Läs på innan du drar igång retoriken.
Å när det gäller världseliten så är det knappast kitemärket/typ av kite som gör dem till duktiga åkare utan det är åkarna som är duktiga.
Eftersom LEI är så dominerande gör ren sannolikhetslära att det är mer sannolikt att hitta 20 väldigt duktiga åkare i en urvalsgrupp av 100 000 LEI-åkare än ur 2 000 foil-åkare. Skulle tro att andelen duktiga åkare på LEI och foil stämmer ganska bra om man relaterar det till hur många av varje sort som finns ute på stränderna runt om i världen.
Ju fler som börjar använda foil desto fler begåvningar kommer att dyka upp på tävlingarna… med foils.Matthias, varför inte iaf *testa* en modern foil? Är du rädd för att du kanske t.o.m skulle gille den?

/Kaj(Tech)
-
Svar till:
Att hela världseliten + alla andra -(minus) några förtappade själar kör LEI måste ju bara betyda att sovsäckarna är bäst på vatten. crossbowen är redan från början tänkt som en lugn nybörjardrake precis som jag skrev(citerade) för ett halvår sedan. alltså en drake som förmodligen kommer finnas på kiteskolor runt om i världen precis som dom där vindsurfingbrädorna som e kvadratiska. lätt att lära sig med och relativt säkert men inget den övade väljer.
[/ QUOTE ]
Ytterligare en EH nerd har talat… crossbowen är knappast tänkt som en nybörjar drake, hur många nybörjar drakar kommer kittade med pully bar..*pling*
-
Oj då vad man kan bry sig så mycket om så lite…..
Svar till:
Om det nu stämmer att kitenation säljer Wipika så lär de inte lycka sälja mycket annonser på deras forum till andra leverantörer.
Jag tvekar i alla fall att annosera där efter detta.
Peter
[/ QUOTE ]
-
Svar till:
Läs på innan du drar igång retoriken.
[/ QUOTE ]
Önsketänkande! men attans bra kommentar

Svar till:
Ytterligare en EH nerd har talat… crossbowen är knappast tänkt som en nybörjar drake, hur många nybörjar drakar kommer kittade med pully bar..*pling*
[/ QUOTE ]
Och du anonym räddade min dag.

-
de e ju samma typ av hype som med allt annat, få ut något nytt på¨marknaden och sedan sälja så mycket det går. vi får väl se hur det slutar, jag sätter en femma på att den inte blir något mer än en skoldrake, kanske inte ens det. jag har sett filmerna och även hört vad dom sagt om draken redan under prototyptiden då det pratades om en skolkite.
givetvis är de duktiga åkarna bra med vilken kite som helst men finns det över huvud taget någon duktig i världen som kör på vatten som lärt sig med foil och som fortfarande kör det? du har inte tänkt att det kanske finns en anledning till att så många fler kör lei på vatten? det måste ju bara bero på att foils e bättre. att de ens har tillverkats lei’s när det finns dessa fantastiska foils. ni som e foilåkare, kan ni åka över huvud taget? visa oss vad ni och era foils kan istället för att snacka så mycket. -
Det handlar om förhållanden mattias-george-jung, inse läget, försök att fatta kexet, greppa begreppet!
I större delen av sverige har vi inte kilometerlånga sandstränder utan istället bergshällar med träd som hänger ut över kanterna (även på kusten). Samma delar har dessutom små och smala stränder där enbart en kiter kan gå ut i taget. Att launcha LEI kites här är svårt och farligt. Dessutom är vindarna inte så jämna och fina. Att det kan pendla mellan 6 och 12 m/s är inget ovanligt.
Detta kanske kommer som en chock för dig som förmodligen aldrig surfat utanför skåneland, du har kanske inte ens satt din fot norr om jönköping (ligger söder om vättern)
Jag tror på rätt kite i rätt förhållande. De gånger Armin från flysurfer varit ute och och promotat i världen så har alla fanatiska tubesurfers hållt klaffen då dom vet att dom inte har så mycket att komma med. När Peter från PL kites varit ute har tongångarna varit desamma. Gällande FS kites har dom lite roligt mediamaterial på sin site, [url=”http://www.flysurfer.de.”]www.flysurfer.de.[/url] Kolla exempelvis X-klam filmerna.
Så, innan vi tar våra foils nånstans vill jag se dig surfa med dina prylar i våra förhållanden. Det hade varit kul att se dig i vindförhållanden som våra windsurfare betecknar som byiga. Klarar du av det på samma sätt som vi foilsurfare gör (dvs utan problem) blir jag seriöst imponerad. Inte en enda Foilsurfare behöver bevisa något för dig, eller någon annan för den delen heller. Upp till bevis med dig själv. Handsken är kastad. Våga dig uppåt. Eller är soppan för dyr?
Innan du dessutom säger att duktiga åkare inte använder sig av foil, ta då en kik runt om i världen på forum, gallerier etc och leta lite bilder.
Börja på steffo, kolla tråden testat peter lynn venom 19 där du kan se Erik Fernholm (som tidigare kört EH men som nu är såld på foil då dom kanske är bättre i de förhållanden han har?!?)tänk…
-
Ozone kommer med en vattenfoil till nästa säsong. Eftersom jag har ett högt förtroende för dem kommer jag att prova och om jag gillar den kan jag tänka mig att gå över till foil även på vattnet.
Jag hoppas på sparsamt med tingeltangel, mycket kraft och stor depower .
Har redan gjort mig en matchande bräda

Hälsningar,
nic -
de e ju precis det jag menar men jag skiter väl i era jävla förhållanden och jag skiter ännu mer i om ni kör foils eller vad ni gör öht men ni plederar om hur bra era sovsäckar e hela tiden och hur bra de är även på vatten. jag vill veta varför JAG som bor i skåne ska ha en foil. därför bjuder jag in er att visa alla oss här i söder som tydligen inte vet bättre att visa oss hur duktiga ni är med era grymma foils i fin vind på fina sandstränder = optimala förhållande för att visa vad ni samt vi kan göra med våra respektive don. varför ni ska komma hit och inte vi till er är för att det är NI som försöker övertyga oss om hur bra era foils e och alltså inte vi som försöker övertyga er om hur bra våra kites är, bara hur dåliga era foils e.
Logga in för att svara.