Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Wipika Sverige har ny sida

• cortex

Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:38

Ja du Matthias. Eftersom du inte verkar läsa det jag skriver så känns det lite onödigt att skriva saker igen.
    Men iaf, jag känner många som både börjat på foil och sedan fortsatt med det. Känner även en hel del som gått över till foil från LEI (bl.a jag själv) samt en hel hög med folk som kör mixad quiver. Kom upp till de lokala spotsen här i trakterna… minst 50% kör med foils. Så här bitchar man inte om vilken typ av kite åkaren har utan det är *åkarens* skicklighet som visar sig på vattnet.
    Angående riktigt duktiga foil-åkare så är det ju bara att kolla in vinter-världstouren. När det gäller vatten är Sebastian Bubmann klart vass, rankad till plats 50 på förra årets PKRA trorts att han bara var med i två tävlingar. I år går det ännu bättre (han lär ju spöa dig duktigt iaf grin.gif ). Här på ”hemmaplan” är Erik F (tror du känner honom) nog den som är grymmast.
    Han om någon bevisar att det du kan göra med en LEI går fin-fint även på en modern foil. Ska bli kul att se vad han kan göra med Speed’en när han får den.

En av de största orsakerna till att fler inte provar moderna foils är inlägg, och inställning, som din(a); de utgår från att något är dåligt eftersom fler inte kör med det i deras närhet. I längden blir det ju en självuppfyllande profetia eftersom då färre ”vågar” eller bryr sig om att testa. Istället köper de en LEI eftersom ”alla andra kör på det” utan att ens testa alternativen.

Och som sagt, varför inte *prova* exempelvis en FS Speed. Vad har du att förlora? Om den är så dålig som du tror har du ju då ett utmärkt tillfälle att få belägg för dina teorier…. om den å andra sidan faktiskt *inte* är så dålig som du tror så slipper du ju undra varför vi som kör foil tycker att det är en bra idé.

Sedan är jag tämligen säker på att du spöar mig i freestyle vilken dag som helst (å då spelar det ingen roll om du kör med en foil eller LEI) eftersom du är ung, odödlig (tror du iaf grin.gif) och säkert har fått en sjuhelsikes massa mer träning än mig.
    Däremot är jag hyfsat vass på lättvind… och att åka fort, framförallt på snö… wink.gif

/Kaj(Tech)

• matthias

Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:51

som sagt, kom ner och visa era grejor och förklara på plats varför man ska ha en foil i skåne istället för en lei.

• pjoter

Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:02

e de inte så att foilgubbarna bara försvarar sig? e väl du å andra som börjat genom att förklara att dom e skit. då e det väl ni som ska åka upp å visa att dom e skit?

• matthias

Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:16

det ända jag tycker e att dom e sååå sjuuukt fula, och det e väl ganska uppenbart varför.

• cortex

Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:18

Ska försöka göra det. Var nere i varberg i helgen men det blåste ju inte ett förbannat dugg. Iofs var jag den enda som kunde köra med en Speed 10 + Flydoor i lättvinden… men läge för demo blev det ju aldrig.

Om jag bara kan få till en resa ner till Skånetrakten med familjen i slutet av sommaren (jag lobbar hårt för det) så ska jag se till att fixa så att ni får testa själva.

Sedan, Matthias, är det precis detta som gör att vi hugger tillbaka:

Svar till:

och alltså inte vi som försöker övertyga er om hur bra våra kites är, bara hur dåliga era foils e.

[/ QUOTE ]

Ni (mest du faktiskt) skriver hur dåliga våra foils är…. UTAN ATT ENS HA PROVAT DEM! Fattar du inte själv hur konstigt det är? Eller att vi som kör foils tycker att det är irriterade?
    Det är som att jag konstant skulle skriva hur kassa LEI’s är (vilket jag aldrig gjort) och konsekvent vägra att prova nya LEI’s utan bara fortsätta att hävda hur dåliga de är utan att ha belägg för det. Undrar om folk hade reagerat då???

/Kaj(Tech)

• matthias

Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:22

jag har ju iofs bara skrivit hur fula era foils e men också att jag e jäkligt skeptisk till att de kan vara bra eftersom ingen kör med sånna. och det lilla jag sett e att de ser sjuuukt trötta ut.

• pjoter

Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:24

du kan inte ta dig till halmstad på tävlingen om det nu blir vind då?

• pjoter

Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:29

jag tror fan EH e riktiga skitkites alltså. hur många i världscupen kör EH?

• cortex

Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:48

Jag jobbar denna veckan och ska till Gotland med familjen på lördag… Så för min del är det nog tyvärr fetkokt.
    Ska som sagt försöka komma ner senare i sommar. Det hela är en förhandlingsfråga med övriga familjen. tongue.gif

/Kaj(Tech)

• nic

Medlem
    5 juli, 2005 vid 09:51

Svar till:

det ända jag tycker e att dom e sååå sjuuukt fula, och det e väl ganska uppenbart varför.

[/ QUOTE ]

På snö känns en tubkite fulare, fast det är väl tycke och smak…

nic

• mrmille

Medlem
    5 juli, 2005 vid 18:24

Ganska kul att summera detta nu

Det verkar som att just du Mattias var killen som sa att Volvo var skit bara för att din pappa kör Saab. Vem din daddy är i kitevärlden är ingen hemlighet så detta förklara nog indoktrinationen.

Risken med att sätta en Foil i nävarna på dig är att oavsätt hur bra du än presterar, dvs om du nu skulle klara dig bättre med en Speed eller Venom, så skulle du inte erkänna detta. Det krävs ingen examen i psykologi att räkna ut varför du prompt skulle anse dig ha belägg för att du hade rätt och ge fan i att vara ärlig.

Så lite tror jag om dig, jag är nog inte ensammen heller.

• samhansson

Medlem
    5 juli, 2005 vid 18:27

mille suger

• mrmille

Medlem
    5 juli, 2005 vid 18:30

hehe

ni har uppenbarligen ingen vind idag

• gogga

Medlem
    5 juli, 2005 vid 18:59

Inlägg raderat av patrikol

• mrmille

Medlem
    5 juli, 2005 vid 19:04

hehe

låter det tala för sig själv wink.gif

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications