Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › X4 kontra V4
-
X4 kontra V4
Publicerad av davids på 9 september, 2004 vid 17:18Någon som kan skriva lite om kitesen. Hur stor skillnad är det egentligen på de? Hang time, speed, höjdtagningsförmåga?
roland svarade 21 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Hur mycket använder man depower egentligen, säg att det blåser normala stabila vindar mellan 7 och 13? Jag kan säga själv att jag drar inte mycket i depowern (om jag inte ska kroka ur). En generell fråga bara, hade varit kul att veta hur mycket den används?
-
Eyy, om man ska hoppa högt så måtte man ha depower, men det vet ju inte dau paul eftersom du inte bemästrar die sience of jumping
-
kör själv v4 16. Tycker den har ganska schyst depower, men inte som min x3 12 som är extremt bra. Som min lågvindskite så fungerar v4 an bra då det ofta är mindre byigt i lågvind.
// Banér -
Ok, där ser man. Utveckla gärna, håller ju på och lär mig hoppa riktigt högt som du gubben!
-
X4 an har bättre bottendrag än X3an med följd att den inte går att hålla lika länge i övreregistret som X3 an är betydligt mycket bättre än X3 an. Högre AR mer hangtime en kite att hoppa högt med! V4 an mer bottendrag, Snabb byggd, lätt styrd gjord för att köra dagens trick med kiteloops tex. I beaktan bör tagas att V4an inte finns kvar i Naish sortimen 05 det är en helt ny kite som heter Torch med en massa nya finesser. Kolla på http://www.swell.se/kiteSurfing/kite_naish.jsp där finns bra beskrivning på hur dom är.
-
Svar till:
kör själv v4 16. Tycker den har ganska schyst depower, men inte som min x3 12 som är extremt bra. Som min lågvindskite så fungerar v4 an bra då det ofta är mindre byigt i lågvind.
// Banér[/ QUOTE ]
var tvungen o kassera min x312 för den yellyfisha nått fruktansvärt efter ett par månader i cabarete förra året, den flög ok när den var ny dock, X2an å andra sidan höll fan shapen även efter 200 timmar in da sky, tycker naish har tappat väldigt mycke senaste åren, lite lata tror jag dom har blivit sitter där på maui o käkar jack in the box hela dagarna
-
v4 som jag prova var som en x3 fasten mer power altså seg tung på bommen
Logga in för att svara.