Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ZIG kite
- 
		ZIG kitePublicerad av anonym-anvandare på 12 juli, 2005 vid 02:18Hej, jag har funderat på att köpa en kite. Men eftersom man är en fattig student kan jag tyvärr inte köpa dyra grejer, men jag hittade en som hette ZIG och den kostade 1595:- på den här sidan http://www.skyadventures.se/index.asp?id=260. Är det någon som har nån erfarenhet av den, är den värd att köpa? 
 Tack på förhand
 /Björndadil svarade 20 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
- 
			8 Svar
- 
den går nog inte att surfa med. om det inte blåser 30m/s. är bara en liten trainerdrake ser det ut som. sån man bara står med på land och leker lite/lär sig grunderna. har du inte så mkt pengar är det bättre du tittar på begagnade grejer. om du kollar på köp&sälj här så hittar du grejer till bra pris. men även på beg så sticker tusenlapparna iväg innan du är färdigkittad tyvärr. 
 bara kurs är runt 1500:- och det rekommenderas verkligen då det är mkt som kan gå fel så människor och utrustning skadas om man inte har riktig koll.vill du bara ha en foil att leka med på land och kanske åka mountinboard, buggy eller liknande efter så finns det billiga att beställa från tyskland. kommer inte ihåg adress tyvärr. vet inte heller hur kvaliten e på dom. 
- 
okej, tack för svaret. Jag får kolla runt lite efter begangnade. 
- 
Fast den kostar mer på sidan å så är det en snökite med öppna celler. (största storleken kanske är ok på snö) Om det inte är snö du är ute efter ska du kolla beg som pjoter sa. nic 
- 
Köp min best yarga 9m2 i nyskick med Recon 1 bom och linor, svart och röd färg på kiten, använd i la laugunas Brazil 4 gånger bara. Jag behöver cash snabbt, så den är din för 2000kr jämt. 
 MvH
 Din eviga Jultomte
- 
Svar till: 
 du har ett mess. [/ QUOTE ] fan pjot du ska ha en rasta glöm inte det 
- 
Jag åker till danmark nu, kommer tillbaka på lördag. 
 Ja, den är i fint skick, använd 4 gånger. Bommen och linorna är av äldre modell, men klara lätt ett år till av kite var dag. 
- 
vad är d för längd på bömmen? powerlock? maybe intresserad… /dave 
Logga in för att svara.