Forumsvar skapade

Sida 143 av 204
  • adde

Medlem
    6 september, 2004 vid 06:38 som svar på: Naish segel och butik

Swell är importör och säljare av Naish, finns idag ingen FYSISK butik, men förhoppningsvis öppnar de under våren.

Kontakta Henrik eller Michell så du komma och klämma på deras brylar på lagret.

Är det segel du är sugen på så har jag Session, Force och AMP 2005:or som du kan få titta på…

Du kanske rent av har läst senaste windsurf-testet och insett vilka segel det är som gäller laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    3 september, 2004 vid 08:28 som svar på: Bräda Stockholm – Varberg för att fixa halkskydd

Åk ned själv i helgen vetja. Häng på VVK open medans Uffe halkskyddar.

Ja just det, jag har en bom som skall från sthlm till gbg och ett segel som skall gbg-sthlm laugh.gif

/du-de è adde

• adde

Medlem
    1 september, 2004 vid 10:56 som svar på: Ser ut att bli fint väder till SM i våg….

Svar till:

Säkra källor säger att VVK har laddat med DJ, DVD, VCR, MP3, RDM, IMCS och alla andra förkortningar samt GRILL för att hålla oss underhållna i helgen!
    /Staffan

[/ QUOTE ]

HB, OP? Jag kommer ASAP och är UPA! OK?

/A de è adde

• adde

Medlem
    31 augusti, 2004 vid 05:43 som svar på: RDM Ja ellel nej???

Jag kan avlöja att Finians speed-rekord sattes med Naish-stealth 2005 prototyper. De små storlekarna är sydda för RDM.

Naish FireStick är världens snabbaste mast! laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 16:51 som svar på: RDM Ja ellel nej???

Jag har två 400 RDM master (dock inte PX) så vill du testrigga och testsegla så är det bara att PM:a mig. Men jag varnar dig – there is no way back laugh.gif

Vad är det för segel du skall köra på?

/adde

• adde

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 16:06 som svar på: RDM Ja ellel nej???

Är det värt pris-skillnaden?

Är det en pris-skillnad??

Det beror på vad du är ute efter, du kan inte jämföra en riktig RDM med 90%-100% (PowerEx RDM, Simmer SC-RDM, Naish FireStick, Ezzy RDM, No Limitz The skinny, Fiberspar RDM mfl) med någonting annat än RIKTIG SDM vågmast (NS viperWave, NP X9wave, Arrows Ultimate Wave mfl).

En bra RDM kommer alltid att vara dyrare (och i nästan alla fall bättre) än en ”vanlig” vågmast som tex TidalWave. Men den kommer INTE vara dyrare än en SDM mast med samma prestanda (vikt/reflex).

Eftersom jag bytte från TidalWave och NP CK35 till RDM master med 100% kol så är såklart inte jämförelsen riktigt rättvis. Skillnaden är ENORM. Men troligtvis hade jag upplevt en stor skillnad även om jag bytt till en SDM mast med motsvarande prestanda (läs vikt och reflex). Men det jag upplever som mest positivt är inte styrkan (den märker man ju inte av – det är ju svårt att avgöra OM en annan mast hade gått av) utan hanterbarheten. Den gör hela riggen lätt och smidig, enkelt att greppa vid tex slag där jag greppar masten. Det ”känns” som om den skär bättre genom luften, men det är ganska luddigt…

/adde

• adde

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 12:12 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Jag kan lätt köra sönder en. UTAN hammare.

/adde

• adde

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 10:21 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Ställ dig i kö laugh.gif

Den kommer i Oktober.

/adde

• adde

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 10:16 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Här finns lite att läsa om min naishta bräda laugh.gif

En länk till en tråd En annan länk till en annan tråd

/adde

• adde

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 10:07 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Det är väl ingenting…

Min nya fru är 214×59 på 85 liter. 44 i nosen och 36 i tailen….

/adde

• adde

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 09:44 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Precis, man kan ju ha ett volym-mässigt överlapp – som inte behöver betyda ett överlapp i användningsområde.

Med den stora, lilla, brädan har jag svårt att se att den skulle vara för liten för apelviken eller lejet. Om så skulle vara fallet så fungerar en liten freestyle ofta okej i vågor eftersom de i regel har lite mer rocker än en stor.
    (Återigen har vi problemet med att ”små” brädor är för mycket vind – inte för små seglare, och stoora brädor är för lite vind – inte för stooora seglare). Tex lilla Jokern har fått bra omdömmen får segling i små vågor.

/adde

• adde

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 09:03 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

Egentligen är ju Comp Waven en stor bräda för dig. Beroende på vilken årsmodel det är så är den väl på 78 eller 73 liter. Vilket är relativt mycket, även om din frisyr (eller avsaknaden därav) väger endel…

Att satsa på en stor (större) vågis, känns det verkligen rätt?

/adde

• adde

Medlem
    30 augusti, 2004 vid 06:12 som svar på: Gött med en stänkare

Jag är inkognito cool.gif

/adde

• adde

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 20:02 som svar på: Freestyle/Wave bräda?

RRD TTwave seglade jag på för några år sedan, den gula. 85 liter, klarade 6.5 utan problem och ner till 4.5. Ångrar fortfarande att jag sålde den.

Frågan är HUR mycket freestyle resp. wave det får vara i brädan.

Spontant säger jag, kolla Ola H’s annons på lilla freesexen. Andra tänkbara objekt är waveskaten (90L) eller varför inte goya FW på 85 liter. Trance 84:an är nog inte heller fel.

Skall du köpa nytt så är det ju en HELT annan sak. *host, host* Naish hottar tex upp supercrossen…

/adde

• adde

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 12:29 som svar på: Erfarenheter?? Någon som lagat greppet på bommen?

Jag lagade med silicon, i såndär pistoltub. Vet inte om det finns olika typer, men ta en så mjuk det går… fungerar bra om det inte är så stora hål. Detta var visserligen 10 år sen…

Är det stort?

/adde

Sida 143 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications