adde
Forumsvar skapade
-
Är det bara ren snabbhet så tror jag inte att vinnaren finns bland de brädor du nämner. Möjligtvis minsta MTX:en.
Leta bland slalombrädorna, Starboard Sonic är nog betydligt snabbare på halvvind än både carven och hypern (som båda är bättre på andra saker och kanske enklare/roligare att segla).
Naishs nya Hybridbrädor är byggda med erfarenheter från Finnians brädor som han plockade speed rekordet med förra hösten. Kan nog gå undan. Mer användarvänliga såklart. Lär även vara en ännumer speedinriktad Hybrid på gång, enligt ett rykte på gaastras forum.
Sen har väl F2 en ren speedbräda i produktion om jag inte minns fel…
/adde
-
adde
Medlem11 augusti, 2004 vid 14:29 som svar på: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! fan va gyt=)Är det rak väst kan faktiskt lejet bli bra. inte lika högt, men renare
/adde
-
Visst är man laggd åt kolhållet… bättre förlängningsmöjligheter också… men dyrt såklart…
-
adde
Medlem11 augusti, 2004 vid 13:25 som svar på: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! fan va gyt=)Tyskarna vill ge den mesta av vinden till skåne, men å andra sidan ser långprognosen lovande ut. Klittmöller nästa helg?
-
Då är det II:an du är en stolt ägare till! Ser ut att kunna bli en testrunda på söndag, SMHI lovar 7-11 på västkusten

/adde
-
Kan inte någon som faktiskt VET vad som hänt i Klagshamn skriva något?
Vad har Klubben gjort som är så fruktansvärt? Och vad gjorde Kitarna för att förtjäna detta?
Ingen på konfen närvarande verkar veta VAD som ligger bakom den infekterade situationen…
Jag har, precis som Staffan, blivit väl bemött i Klagshamn och har svårt att se att de i klubbens styrelese (eller vilka det nu är) helt oprovocerat och på ren jävelskap har gjort (ja vad har de gjort egentligen??)…
/adde
PS. Vill bara tillägga att några av mina närmsta surfpolare är kitare och de är faktiskt riktiga svin.
-
Låter gott!
/adde
-
MegMax, som butiken hette, drevs väl inte av Konrad/MegaScene. Men de hade väl ett nära sammarbete. Hörde att butiken numera skall heta A-sports eller något sådant, dock lär varken kite eller vindsurfing finnas i sortementet.
North (iaf surfprylar) säljs numera på Uden’s sport på övre husargatan och Naish har ju fått en ny importör (http://www.swell.se) som verkar satsa hårt och siktar på att öppna butik.Har MegaScene verkligen konkat? Vem plockar i så fall importen av Burton?
/adde
-
Jag såg både wave och stylen på Fuerte. Man blev lite yr i huvet av grafiken så det var svårt att se shapen
./adde
-
Matt har ju alltid predikat GO BIG! Även om han inte satsar på freestyle så borde de kanske göra en stor (iaf större) freestyle. Nu vet jag inte om han egentligen haft så mkt att göra med Tabous 2005:or över huvudtaget (hans och gaastras sammarbete med tabou är ju relativt nytt).
/adde
-
Är det Boxer med det stora huvudet (aka Boxer I) eller Boxer II (båda kallas ibland för 2003…) du köpt?
En liten Boxer-kronologi

/adde
-
Svar till:
Nu har ja fått uppgift om att nån kitare hade bråkat med dom igen på ett mindre smart sätt; ILLA
[/ QUOTE ]
Berätta
/adde
-
2003:an och 2004:an (ibland heter de 02/03 resp 03/04, eller Boxer I och Boxer II) riggades på 400 mast (tror luffen är/var 420). (De var egentligen rätt lika, man skar bort ”hörnet” på segelhuvudet och satte en tublatta ovanför bommen).
Till 2005 (eller 04/05 alt. Boxer III) som är det som finns i handeln nu, är luffen 425 och rekommenderad mast är 430!
Till III:an rätade man ut mastkurvan lite och förlängde luffen ca 5 cm över hela linjen. För att bibehålla stabiliteten (som delvis byggdes upp med mastkurvan) rekommenderar man numer 400 till 5.0 och 430 till 5.8 trotts att luffarna är 395 resp 425. I övrigt har man flyttat upp skothornet och det ser ut som om underliket är högre skuret, så nu är det fulländat!

DOCK så lär senaste Boxer 5.8 ha körts på 400 mast då det testades av Boards i våras (det var någon som dubbelkollade med Boards) och de fick väldigt bra resultat.
/adde