Forumsvar skapade

Sida 148 av 204
  • adde

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 18:16 som svar på: Tabou PocketWave

Vi får inte glömma Angulos Amigu brädor men även andra tillverkare har kort-breda brädor på gång…

Kommer RRDs WaveSwallow att komma i andra storlekar än den på 98? liter som fanns 2004?

/adde

• adde

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 17:45 som svar på: TABOU finns att klämma på i Klagshamn i helgen!

Gott Staffan!

Själv dyker jag upp med lite Naish-segel i takboxen laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    4 augusti, 2004 vid 16:28 som svar på: Brädfrakt på Charterresa?

Always tar bara med om det finns plats, alltså kan man stå på flygplatsen utan att få med grejerna…

Fritidresor kostar 800 för 30 kg och måste bokas innan. Räkna med att de väger väskorna. Under ombyggnaden av landvetter vägde man inte men förra månaden vägdes alla kollin (utom handbagaget).

Senast hade vi en dubbelbag med två brädor, en dubbelbag med vågbräda, 3 master och två bommar och ett segel samt en segelbag med 4 segel. Allt hamnade på dryga 60 kilo och gick som två utrustningar och vi slapp övervikt. Fenor, längare, fötter, selar osv (till två personer) hamnade på drygt 13 kg och togs i den vanliga packningen.

Ibland så fattar de inte att antal kolli och antal utrustningar inte sammanfaller och det kan strula, gäller ffa på platser där man inte väger prylarna. Bla på Kastrup och Malaga har vi tvingats betala för antal kolli och inte antal utrustningar, pengar vi fått tillbaka efteråt dock.

/adde

• adde

Medlem
    4 augusti, 2004 vid 16:13 som svar på: vart köpa rulle bubbelplast eller wellpapp???

Jag köpte 50 meter med stora bubblor på Bröderna ljungquist i Göteborg, använder alltid lite sådant vid resor eftersom det ger bra skydd utan att väga någonting.

Kolla med
    Ekopack
    Tel. 046-71 25 00
    Produktv. 8 A, 24643 LÖDDEKÖPINGE

Eller kolla med flyttfirmor, de brukar sälja.

/adde

• adde

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 10:12 som svar på: Naish produktvisning Apelviken 1/8

Jag lever efter mottot: ”Jag är för snål för att låta någon ärva mig”.

Vem var det nu som lärde mig det… laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 21:29 som svar på: Naish 2005

Session:

/adde (sitter på en modellinje och måste komprimera bilderna…)

• adde

Medlem
    1 augusti, 2004 vid 10:15 som svar på: Naish produktvisning Apelviken 1/8

Varning utfärdas!
    Jag har klämt på dem och kunde inte motstå… Så om någon inte hinner klämma idag (lite kort varsel blev det kanske) så får ni gärna pilla på mina Session, Force och Amp 2005!!!

Kommer lite nyheter på brädsidan som oerhört spännande ut. Men dem kan man inte klämma på.
    Än.

/adde

• adde

Medlem
    29 juli, 2004 vid 06:44 som svar på: Ont i öronen vid klipphopp?

Jag får ont i öronen av tripp hopp laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    28 juli, 2004 vid 11:44 som svar på: Dogtown.And.Z.Boys skate nostalgi!

Det är en grym rulle.

På extreme chanel kör de rätt mycket skate och det är alltid lajbans att se ens ”gamla” hjältar köra idag. Killar (eller gubbar) som var kungar för 10-15 år sedan, Steve Caballero (konstant nackspärr??), Tony Hawk (såklart), Mike Vallaly och Matt Hensley (mina favoriter), Roddney Mullen (haha) mfl. Boys som visar att gammal är äldst!

/adde

• adde

Medlem
    28 juli, 2004 vid 10:20 som svar på: Sideshore i sverige?

Sideshore i sverige är inte så vanligt tyvärr. Eftersom det uteslutande handlar om vindvågor så behöver man en udde där vågen vrider. Side-on kan man få segla på många ställen och timear man in ett vindvrid så kan man få sideshore under en kortare tid – vågorna dör snabbt ut.

Läjet om vinden ligger på SV och vrider mot S-SSO, Stenudden (Ola kan nog förklara hur vinden skall ligga/vrida), Gisslövshammar om vinden ligger på NO och vrider mot N. Halmstad har ett par bra ställen, vill man ha sideshore borde nog Frösakull på NV mot N ge utdelning. Ringenäs är bra på NV men blir lite byigt när det vrider mot N. Trollskogen, Torö, Båstad, Rullsand, resten av skåne kan säkert levera men där har jag sämre koll.

Det kan helt klart vara värt att köra några mil på en bra prognos…

/adde

• adde

Medlem
    27 juli, 2004 vid 07:25 som svar på: Rip Curl CORE 2MM SPLIT TOE

Det är väldens bästa lågsko! Som sagt äntligen har companiet tagit in den!!

/adde

• adde

Medlem
    26 juli, 2004 vid 16:21 som svar på: super cross live nu!!

Jag var där och kollade LIVE!

Det var fett med ös kan jag lova. Fotade lite som måste scannas först…

Matt P. Kör på Tabou, Kevin P. och de andra Starboard killarna körde på ”S-type” 241x60x104L, en ny super-cross bräda. I övrigt var det allt mellan standard fanatic-skate till märkliga tingestar med kapade nosar.

NP Combat syntes på vattnet och i butiken gick de för 380 euro!!!

F2s nya brädor så jag bara på vattnet och var tvungen att rejsa bredvid för att kika på… Hittade dem inte stranden efteråt…

Såklart var freestylen grym att se på! knasigt helt enkelt.

/adde

• adde

Medlem
    9 juli, 2004 vid 07:23 som svar på: Soliga halsningar

Vi kommer på TISDAG!!!

Gôtt mos!

/adde

• adde

Medlem
    9 juli, 2004 vid 07:17 som svar på: North -05

Är det inte lite NP varning över Instict?

/adde

• adde

Medlem
    5 juli, 2004 vid 16:41 som svar på: Rykten….

gamme05_2.jpg

Notera gaastra seglet med T klibba i bakgrunden laugh.gif

/adde

Sida 148 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications