adde
Forumsvar skapade
-
Ja det finns ju freestyle och FREESTYLE brädor. Vissa brädor fungerar utmärkt till att åka fram och tillbaka med, medans andra är mindre lämpade för ”vanlig” segling. Visserligen tror jag att man kan sätta på en lite rakare och längre fena och få även den mest sladdriga extrem-freestylen att bete sig normalt. (Många) Extrema freestyle brädor (och fenor för den delen) klarar inte så mkt tryck på bakfoten som det lätt blir vid freeride segling.
Airen är väl rätt så lung och trevlig tror jag. Men du borde kunna krypa ned mot 100 liter. Bara du får i bakfoten så…
/adde
-
Har du hittat en ersättare för RRD:n?
/M&J
-
Torkelstorp lite söder om Kungsbacka, eller Öckerö.
/adde
-
USA: Maclean Composites: Powerex, Simmer, Ezzy tom 02, några Naish (bla aeromax)
USA: No Limitz, Ezzy from 03
USA: Fiberspar
FINLAND: Excel, några north, några NP’s
ITALY: reglass : NP X9
ITALY: Triana: gun , tushingham, gaastra, gulftech, epic,
ITALY: italica: north vipers, YESSen skall Severne släppa master, troligen byggs dessa av Triana. Naishs firestick (RDM) vet jag inte var de hamnar. Streamlined och nautix vet jag inte heller. Egna fabriker månne?
-
Vidare kommer en wave61, 69 och 95 (förutom 78 och 85)
(om jag fattat allt korrekt…)
/adde
-
Du börjar nog närma dig 35 kilo med den uttrustningen…
Jag har klarat mig utan övervikt (eller utan att betala snarare) då jag haft bräda+4segel+2master+2bommar. resten i övrigt bagage. Men kompisar har fått pröjsa med samma mängd.
Välj rätt in-checknings disk

/adde
-
Jag var där i september, då luktade det fisk. Men det kanske var min dräkt som legat i en påse en vecka

/adde
-
Det är ju inget höjdarställe för kite direkt. Inga direkta sandstränder. Inte långrunt.
Själv vindsurfar jag och då finns det några platser. Det ”borde” gå att kitea på Rossö. På väg MOT strömstad. Tag av vid södra infarten (hydromacken) och sedan direkt vänster mot Rossö. Kör ett par kilometer tills det står VÄSTRA ROSSÖ (gul skyllt) tag vänster och kör mot naturresarvat/kockholmen. När du ser vattnet har du en parkering med toaletter mm.
Det kommer inte vara bra, men det borde gå att kitea där…
Evt kan man fortsätta (privat väg) och segla på andra sidan koch-holmen.
Andra ställen att undersöka är saltö/tjärnö.
/adde
-
Det ser ut som ”fiskfabriken” i hanstholm lite norr om Klittmöller. Fina förhållanden, men det luktar – fiskfabrik…
/adde
-
Du har sett prognosen för Klittmöller på fredag va?
/adde