adde
Forumsvar skapade
-
Enligt egen utsago har han seglat på den ett par gånger. Men man vill ju gärna se det med egna ögon om man skall tro på det…
/adde
-
Vad menar du med att skära bort undre delen av baksidan? sticker grejerna ut i det fria? I så fall missar man ju stöld-poängen med en box.
Har en box som är 15cm för kort för master och ”längsta” seglet funderar på att förlänga bagen medelst glasfiber.
/adde
-
hehe, det blev jävligt bra faktiskt, dock återstår endel spackling och meck…
/adde
-
Skåne någonstans tror jag. Skall man bara ha lite småkraffs så har EMPE det mesta. Skall kolla på JARA plast, JA-JA plast på hisingen också, verkar ha större utbud.
/adde
-
Tyvärr ser inte vinden ut att orka neråt under kvällen. Jag siktar på freestyle i trakterna kring gbg ikväll (om prognoserna inte ändra vill säga…) och hoppas på apelviken i morgon bitti…
/adde
-
-
Hittade denna bild, enligt uppgift på Goya (lite taskig vinkel).

/adde
-
Såg en tjej i lång, tajt termokjol och snöbräda. DET var coolt.
/adde
-
Prylen längst till höger är väl en tältpinne?
/adde
-
Är det en liten spricka så kan du laga den direkt med gelcoat-spackel och slipa. Alternativt lagar man det med tex marin-epoxi (från plastic padding, finns på de flesta mackar) som är som ett spackel (dock mörk-grå), marin-epoxi _behöver_ nog inte övermålas med täckande färg.
Vanlig laminerings epoxi (sådan som man armerar med väv) behöver i regel övermålas med lack eller gelcoat. Laminerings epoxi kan blandas med talk/microbalonger och blir så som ett spackel (man kan variera viskositeten).
Som sagt epoxi skall övermålas (den är nämligen inte UV-beständig) med lack eller topcoat. (Egentligen är gelcoat sådant som man målar inuti en form som man sedan plastar på. Topcoat är gelcoat med lite vax i, vilket gör att det härdar och blir hårt…)
/adde
-
Ja jag har letat på ”de vanliga ställena”… troligen dyker info upp på http://neilprydemaui.com/forum/phpBB2/viewforum.php?f=1 först…
/adde