Forumsvar skapade

Sida 160 av 204
  • adde

Medlem
    16 april, 2004 vid 09:10 som svar på: Mindre kända vågsegling/surfingspots

Är det det Haby som ligger vid Sotenäs?

Över bron över sotenkanalen och sedan vänster och gå genom en hage…

/adde

• adde

Medlem
    14 april, 2004 vid 16:44 som svar på: Klagshamn? Freestyle i Skåne?

Är det inte dags att vi gör en riktig spot-guide över sverige?

Jag tänker mig en karta över sveriga med överlappande områden alá Foreca. Varje område kan sedan ha ytterligare en nivå över områden med många spots. I db:n kan man ha info om vägbeskrivning (gula sidorna), vindriktningar, våg/freestyle/formula/kite, sand/sten, riggytor, toalett/kiosk/affär/vatten, osv…

/adde

• adde

Medlem
    8 april, 2004 vid 06:29 som svar på: Kela Pro – världens bästa mastförlängare!

Håller med, kul att det tas initiativ i sverige. De verkar klart grymma. Men någon nyhet är det väl inte?

/adde

• adde

Medlem
    7 april, 2004 vid 11:47 som svar på: Erfarenheter av Evo 80??

Mycket billigare än pasta och tonfisk blir det knappast…

Funderar på att spara en rejäl slant och åka och hämta en amiGu på Kap Verde…

/adde

• adde

Medlem
    7 april, 2004 vid 11:46 som svar på: Är jag hjärntvättad av Neil Pryde?

VMG är väl AeroTechs formulasegel?

/adde non-formula-generation

• adde

Medlem
    7 april, 2004 vid 08:51 som svar på: Erfarenheter av Evo 80??

sluta nu! Pengarna är slut för länge sen…

vill ha!

/adde

• adde

Medlem
    6 april, 2004 vid 09:27 som svar på: Test av Hypersonic och liknande

I amerikanska windsurfing testades Naishs Hybrid.

/adde

• adde

Medlem
    6 april, 2004 vid 07:09 som svar på: Maui har levererat!!!

Ser ut som Scott Mck…

/adde

• adde

Medlem
    2 april, 2004 vid 12:28 som svar på: PWA-bilder

Om man kikar genom ögonvrån så ser Kaulis bräda ut som en gammal tiga 260 laugh.gif.

Såg (http://www.high.tv) att Kevin P. körde på något nytt segel, men hittar inga bilder… såg spännande ut.

/adde

• adde

Medlem
    1 april, 2004 vid 14:21 som svar på: Starboard Carve?

Wood eller D-ram?

/adde

• adde

Medlem
    1 april, 2004 vid 14:04 som svar på: Boende i fuerte!?

Har du segel så du klarar dig i Pozo då?

/adde

• adde

Medlem
    1 april, 2004 vid 06:47 som svar på: . Stöld !

Om jag förstod rätt på de danska forumen jag läst så köper tex http://www.surf-swc.dk (som ligger precis vid tyska gränsen) via tyskland, med tysk moms. Hur han/de löser det legalt vet jag inte, tror att det finns en max-summa för hur mycket man får föra in i landet på det sättet utan att det blir pirat-import. Flera andra butiker sätter sedan sina priser utifrån de priser han satt.

Vidare så vet jag att (vissa?) tyska butiker inte får sälja (om de gör det endå vet jag inte) vissa produkter till sverige. Dessa produkter (ex. HPL/PowerEx) har en generalagent i sverige.

/adde

• adde

Medlem
    31 mars, 2004 vid 13:46 som svar på: Några liter hit eller dit?

I många lägen är det svårt att avgöra om det är volym, bredd, rocker osv som utgör skillnaden på brädor.

I väldigt lite vind, då du knappt har drag i seglet, spelar volymen stor roll, men så fort du har drag i seglet spelar det mindre roll. Tänk också på att tillverkarens volymuppgifter inte alltid stämmer med verkligheten. Tex har starboards brädor haft några liter mer i verkligheten än på pappret. Anledningen är nog inte att de inte kan räkna ut volymen, eller mäta den i en tank, utan att den ”upplevs som en traditionell bräda med den volymen” – köpgruppen verkar vara oerhört konservativ på den punkten.

Om du seglar vågor så kommer du garanterat märka av en skillnad på 10 liter, medans större brädor kan kännas lika även om de diffar både 10 och 20 liter.

/adde

• adde

Medlem
    31 mars, 2004 vid 10:36 som svar på: PWA Hawaii – trials klara

Hela kvallistan finns på SEVERNE

/adde

• adde

Medlem
    30 mars, 2004 vid 14:23 som svar på: PWA Hawaii – trials klara

Men att dom inte kan spotta ur sig en ordentlig lista med kvalade seglare är lite dåligt…

/adde

Sida 160 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications