adde
Forumsvar skapade
-
Är det det Haby som ligger vid Sotenäs?
Över bron över sotenkanalen och sedan vänster och gå genom en hage…
/adde
-
Är det inte dags att vi gör en riktig spot-guide över sverige?
Jag tänker mig en karta över sveriga med överlappande områden alá Foreca. Varje område kan sedan ha ytterligare en nivå över områden med många spots. I db:n kan man ha info om vägbeskrivning (gula sidorna), vindriktningar, våg/freestyle/formula/kite, sand/sten, riggytor, toalett/kiosk/affär/vatten, osv…
/adde
-
Håller med, kul att det tas initiativ i sverige. De verkar klart grymma. Men någon nyhet är det väl inte?
/adde
-
Mycket billigare än pasta och tonfisk blir det knappast…
Funderar på att spara en rejäl slant och åka och hämta en amiGu på Kap Verde…
/adde
-
VMG är väl AeroTechs formulasegel?
/adde non-formula-generation
-
sluta nu! Pengarna är slut för länge sen…
vill ha!
/adde
-
I amerikanska windsurfing testades Naishs Hybrid.
/adde
-
Om man kikar genom ögonvrån så ser Kaulis bräda ut som en gammal tiga 260
.Såg (http://www.high.tv) att Kevin P. körde på något nytt segel, men hittar inga bilder… såg spännande ut.
/adde
-
Har du segel så du klarar dig i Pozo då?
/adde
-
Om jag förstod rätt på de danska forumen jag läst så köper tex http://www.surf-swc.dk (som ligger precis vid tyska gränsen) via tyskland, med tysk moms. Hur han/de löser det legalt vet jag inte, tror att det finns en max-summa för hur mycket man får föra in i landet på det sättet utan att det blir pirat-import. Flera andra butiker sätter sedan sina priser utifrån de priser han satt.
Vidare så vet jag att (vissa?) tyska butiker inte får sälja (om de gör det endå vet jag inte) vissa produkter till sverige. Dessa produkter (ex. HPL/PowerEx) har en generalagent i sverige.
/adde
-
I många lägen är det svårt att avgöra om det är volym, bredd, rocker osv som utgör skillnaden på brädor.
I väldigt lite vind, då du knappt har drag i seglet, spelar volymen stor roll, men så fort du har drag i seglet spelar det mindre roll. Tänk också på att tillverkarens volymuppgifter inte alltid stämmer med verkligheten. Tex har starboards brädor haft några liter mer i verkligheten än på pappret. Anledningen är nog inte att de inte kan räkna ut volymen, eller mäta den i en tank, utan att den ”upplevs som en traditionell bräda med den volymen” – köpgruppen verkar vara oerhört konservativ på den punkten.
Om du seglar vågor så kommer du garanterat märka av en skillnad på 10 liter, medans större brädor kan kännas lika även om de diffar både 10 och 20 liter.
/adde
-
Men att dom inte kan spotta ur sig en ordentlig lista med kvalade seglare är lite dåligt…
/adde