adde
Forumsvar skapade
-
Listpris ligger på 155kkr.
/adde (är på jobbet)
-
Redan när HotSailsBussen körde förbi mig i Sahlgrenskabacken i morse så visste jag att det kommer lite kul läsning under dagen.
Kanon.
Behöver du en korrekturläsare så…
/adde
-
Jag behöver 2-5 cm extra nedhal och lika mycket extra uthal när jag kör med RDM jmf med SDM.
/adde
-
Svar till:
Det är klart det är sommar!
igår var det det iaf, varmt o lättvindssegling i fiskebäck, däremot var det vargavinter i lördags, jäklar va värdelöstdet var då[/ QUOTE ]
Eller Väderlöst?
/adde
-
Hej Therese
Jag kan rekommendera RAN, en svensk tjej-vindsurf-förening. De har bla surfkurser på haga park, Öland i Maj. läs mera på
http://www.ranwindsurfing.com/adde
-
Lanzarote är nog enklast och billigast att åka till. Lär ha bra surfskolor. Fuerteventura är också bra, dock så går det inte några charterflyg dit från sverige sommartid (efter påsk).
/adde
-
Svar till:
Mors Adde,
känns som om det finns lite att välja på, listan din var ”grym” (Ctrl S)….good work!
Ett hotsail vore najs…
Här kommer en följdfråga ”piskar” Hot sails NP i kvalite idag..??
hadé
mats[/ QUOTE ]
Törs inte svara på om Hot har högre kvalite än NP idag, de är i vart fall inte sämre. Smarta matrialval och konstruktioner gör dem dessutom betydligt lättare! SuperFREAK, i dacron lär hålla rätt bra och får högsta retropoäng

/adde
-
snyggt!
Är spotsen lagrade i någon form av databas? har länge funderat på att spika ihop en databasdriven spotguide…
/adde
-
Svar till:
Tror tom att det finns en svensk kille som varit ganska framgångsrik. Men vem är det? Kan han vindsurfa på riktigt eller är han bara en jolleseglare som lärt sig att stå upp när han seglar. Jag har inte den blekaste?
[/ QUOTE ]
Det är Fredrik Palm, och han är ingen jolleseglare utan en ”riktig” vindsurfare. Han finns/fanns som frimärke (8kr). Posten gav ut fyra olika OS märken 2000.
/adde
-
430 är normalstyv (21 enligt tillverkaren) men 400 är angiven till 20 och lär vara uppmätt till 20.7 av tyska surf.
Jag kör med kolförlängare så min 370+längare hamnar på 1800 gram

Du upplever inte 400 som styv i dina småsegel?
/adde
-
Tja Mats
Naish Boxer finns bara upp till 6.2 tyvärr, jag hade mer än gärna haft ett 6.8 riggat på ett 430…
Jag har de första boxer seglen som kom som sena 02′ eller tidiga 03′. Senare årsmodeller har lite styvare lattor och mindre topp. Hur som helst är det störtsköna segel.Rent allmänt så har det kommit flera segel med korta master.
Bla Simmer Compact, som ser justa ut. 6.6/6.7 (lite olika uppgifter) som riggas på 430 mast. Challenger Morpho (bla 6.6) och Severne S2.Skrev ned en liten översikt för ett tag sen…
Kompaktast…/adde
-
brukar segla Rossö men var går man i vid Galtö?
/adde
-
Du har ju Fredrik Palm som seglat mistral i OS, några fårmulla killar som kör i europa bla Markus (storm) som är med i Team Sweden.
/adde