Forumsvar skapade

Sida 162 av 204
  • adde

Medlem
    22 mars, 2004 vid 13:23 som svar på: Säljes: Toyota Hiace Traveller

Listpris ligger på 155kkr.

/adde (är på jobbet)

• adde

Medlem
    19 mars, 2004 vid 12:20 som svar på: chysssta moves ?

Gammal tråd

/adde

• adde

Medlem
    17 mars, 2004 vid 14:02 som svar på: Kort Mauirapport

Redan när HotSailsBussen körde förbi mig i Sahlgrenskabacken i morse så visste jag att det kommer lite kul läsning under dagen.

Kanon.

Behöver du en korrekturläsare så…

/adde

• adde

Medlem
    17 mars, 2004 vid 13:59 som svar på: Siffrorna på skinnyförlängare(och kanske STD)

Jag behöver 2-5 cm extra nedhal och lika mycket extra uthal när jag kör med RDM jmf med SDM.

/adde

• adde

Medlem
    16 mars, 2004 vid 16:12 som svar på: Är det sommar eller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar till:

Det är klart det är sommar!
    igår var det det iaf, varmt o lättvindssegling i fiskebäck, däremot var det vargavinter i lördags, jäklar va värdelöstdet var då

[/ QUOTE ]

Eller Väderlöst?

/adde

• adde

Medlem
    15 mars, 2004 vid 08:18 som svar på: Någon som vill lära sig surfa i sommar. var?

Hej Therese

Jag kan rekommendera RAN, en svensk tjej-vindsurf-förening. De har bla surfkurser på haga park, Öland i Maj. läs mera på
    http://www.ranwindsurfing.com

/adde

• adde

Medlem
    12 mars, 2004 vid 08:14 som svar på: Någon som vill lära sig surfa i sommar. var?

Lanzarote är nog enklast och billigast att åka till. Lär ha bra surfskolor. Fuerteventura är också bra, dock så går det inte några charterflyg dit från sverige sommartid (efter påsk).

/adde

• adde

Medlem
    11 mars, 2004 vid 15:46 som svar på: Någon som har erfarenhet av Boxer segel

Svar till:

Mors Adde,

känns som om det finns lite att välja på, listan din var ”grym” (Ctrl S)….good work!
    Ett hotsail vore najs… smile.gif

Här kommer en följdfråga ”piskar” Hot sails NP i kvalite idag..??

hadé
    mats

[/ QUOTE ]

Törs inte svara på om Hot har högre kvalite än NP idag, de är i vart fall inte sämre. Smarta matrialval och konstruktioner gör dem dessutom betydligt lättare! SuperFREAK, i dacron lär hålla rätt bra och får högsta retropoäng smile.gif

/adde

• adde

Medlem
    11 mars, 2004 vid 15:22 som svar på: Ny hemsida – Surfläget

snyggt!

Är spotsen lagrade i någon form av databas? har länge funderat på att spika ihop en databasdriven spotguide…

/adde

• adde

Medlem
    11 mars, 2004 vid 08:19 som svar på: OS

Svar till:

Tror tom att det finns en svensk kille som varit ganska framgångsrik. Men vem är det? Kan han vindsurfa på riktigt eller är han bara en jolleseglare som lärt sig att stå upp när han seglar. Jag har inte den blekaste?

[/ QUOTE ]

Det är Fredrik Palm, och han är ingen jolleseglare utan en ”riktig” vindsurfare. Han finns/fanns som frimärke (8kr). Posten gav ut fyra olika OS märken 2000.

/adde

• adde

Medlem
    10 mars, 2004 vid 12:48 som svar på: Gun loop C100, 4m i gbg – testrigga/segla?

430 är normalstyv (21 enligt tillverkaren) men 400 är angiven till 20 och lär vara uppmätt till 20.7 av tyska surf.

Jag kör med kolförlängare så min 370+längare hamnar på 1800 gram smile.gif

Du upplever inte 400 som styv i dina småsegel?

/adde

• adde

Medlem
    10 mars, 2004 vid 07:14 som svar på: Någon som har erfarenhet av Boxer segel

Tja Mats

Naish Boxer finns bara upp till 6.2 tyvärr, jag hade mer än gärna haft ett 6.8 riggat på ett 430…
    Jag har de första boxer seglen som kom som sena 02′ eller tidiga 03′. Senare årsmodeller har lite styvare lattor och mindre topp. Hur som helst är det störtsköna segel.

Rent allmänt så har det kommit flera segel med korta master.
    Bla Simmer Compact, som ser justa ut. 6.6/6.7 (lite olika uppgifter) som riggas på 430 mast. Challenger Morpho (bla 6.6) och Severne S2.

Skrev ned en liten översikt för ett tag sen…
    Kompaktast…

/adde

• adde

Medlem
    5 mars, 2004 vid 09:25 som svar på: Västkust vindsurfare?

brukar segla Rossö men var går man i vid Galtö?

/adde

• adde

Medlem
    4 mars, 2004 vid 14:39 som svar på: Första dansken som seglat Jaws?

Nu finns det på VIDEO

/adde

• adde

Medlem
    4 mars, 2004 vid 09:48 som svar på: Ska göra en film, om vad?

Du har ju Fredrik Palm som seglat mistral i OS, några fårmulla killar som kör i europa bla Markus (storm) som är med i Team Sweden.

/adde

Sida 162 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications