Forumsvar skapade

Sida 167 av 204
  • adde

Medlem
    16 november, 2003 vid 18:14 som svar på: Starboard acid…

Tror att alla de brädor du nämt testades i senaste nummret av windsurf…

/adde

• adde

Medlem
    8 november, 2003 vid 08:30 som svar på: Local spirit RDM Carbon 45 cm förlängare…

Jag sprayar rullarna med silikonspray, ger märkbart bättre rullning.

/adde

• adde

Medlem
    7 november, 2003 vid 13:15 som svar på: Local spirit RDM Carbon 45 cm förlängare…

Vidare tror jag förlängaren på bilden är en alu variant (den som SP/LS har men med nya beslaget). Min gissning är att allt kommer ifrån denna fabrik

/adde

• adde

Medlem
    7 november, 2003 vid 12:18 som svar på: Local spirit RDM Carbon 45 cm förlängare…

Jag kör med LS 45 och som Ola_p skrev så känns inte förlängningssystemet 100% men det har inte varit några problem än. Att det är trögt att dra har jag inte märkt, men å andra sidan har man ju lite kräm i 43cm biccarna smile.gif.

Jag tror att det är 11 cm kvar i masten på längsta förlängningen, jag har kört mycket på 3:e förlängningen (ca 40 cm) i min 5.4, bla i klittmöller och det har funkar bra.

Finns i Göteborg om du vill testa…

Tror att ytspänning (http://www.ytspanning.se) säljer liknande förlängare.

/adde

• adde

Medlem
    5 november, 2003 vid 14:13 som svar på: RDM – eller inte?

Jepp. Allt enligt Naishs danske team-/testseglare Rasmus Baltersen…

Sidan 18-> i LUKSUS #3

I år har jeg har jeg været forskånet for
    skader, men har indtil videre brækket ca. 25
    master og ødelagt en del sejl og boards. Men
    hvis man vil have ”The Ultimate Ride”, må man
    betale ”The Ultimate Price”.

-Rasmus Baltersen (D-36)
    fr4.jpg

/adde

• adde

Medlem
    3 november, 2003 vid 17:17 som svar på: Långgrunt safe ställe i gbg på sydväst?

Kör upp till Tollenäs camping i stenungsund.

/adde

• adde

Medlem
    24 oktober, 2003 vid 07:01 som svar på: tabort segelnummer

Är det lite klibbigt där klistermärket/segelnummret satt kan man köpa ”label-off” på tex biltema. Spraya på, vänta lite, torka bort! funkar super.

/adde

• adde

Medlem
    24 oktober, 2003 vid 06:57 som svar på: Alternativ till Maui!

Är det inte såhär han menar?

Enligt locals:
    Vindsäkert maj-augusti.
    Lite mindre säkert april OCH september (men de höll april som favoritmånad).
    Osäkert mars OCH oktober.
    Stilla November-februari.

på så sätt täcks alla månader in…

/adde

• adde

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 10:50 som svar på: Översättare??

babelfish.altavista.com

översätter websidor.

/adde

• adde

Medlem
    23 oktober, 2003 vid 06:24 som svar på: värme och vind kommer…?

Ja, om man räknar vardagsrumssurfing som test… Men inte på vattnet nej.

Testat dina segel då smile.gif?

/adde

• adde

Medlem
    22 oktober, 2003 vid 16:40 som svar på: Styrketräning

Det skedde utomhus i Utby utanför Göteborg. Killen som klättrade är duktig klättrare, ca 1 meter över andra säkringen trillade han och säkringen rippar. Det är då en+två meter ned till första säkringen som sitter drygt två meter över marken. Han landar snyggt precis mellan två stenblock, jag (som inte säkrade utan stod bredvid) fick upp handen bakom ryggen så han slog sig oförskämt lite, en stukad vrist var allt… Det var inte skadan i sig som gjorde mig (och killen själv såklart) fundersam utan vad som _kunde_ ha hänt (lite som med kiteolyckorna, som hittils slutat _bra_).

Mig veterligen har det hänt två riktigt allvarliga olyckor i trakterna kring Götet i år. Men det är ju först när man ser det hända som man börjar fundera…

Men topprep eller bultade turer får väl anses var riktigt säkert, tom så jag kan börja klättra igen.

/adde

• adde

Medlem
    22 oktober, 2003 vid 15:55 som svar på: Styrketräning

Yo Kicki

Sedär, nästan överens.

Du kan nästan sätta ditt liv saken… Men, vet man hur han skall tas (han är tex ofta rätt så ironisk), så kan man lära sig endel. Tog mest upp honom eftersom han är PT skolans diagonala motsats…

Klättring är grymt, på fabriken i Götet så har de teknikträning dvs klättrinsteknik och klätterstyrka en dag i veckan. Lär vara grym träning. Har dock fegat med klättringen sedan en polare drösade i backen för att par år sedan… Gick iofs bra, men det var rätt läbbigt att stå på marken och se på…

/adde

• adde

Medlem
    22 oktober, 2003 vid 14:42 som svar på: värme och vind kommer…?

Svar till:

Hade nästan gett upp för hösten men det ser ju ut att kunna bli fint redan på lördag…Och på tisdag mer värme och vind. Om man vågar tro windgurun dvs. Fan va gutt isåfall. =)

[/ QUOTE ]

Tisdag fram tom fredag lär det blåsa och bli 10-15 grader, för då skall jag till Glasgow.

/adde

• adde

Medlem
    22 oktober, 2003 vid 13:20 som svar på: tänkte fråga en sak..

Bilderna är tagna vid extemt lågt vatten. Pinnarna är alltså till för att markera att det är stenar som inte syns.

/adde

• adde

Medlem
    22 oktober, 2003 vid 13:16 som svar på: Styrketräning

Tja kickan!

Jag förutsätter naturligtvis att man lär sig utföra övningarna korrekt (kanske av en PT) samt att man har tålamod med vikterna. Dock vill jag påstå att man får en betydligt bättre träning av friavikter/enkla dragmaskiner än med kromade apparater som man måste vara pilot för att kunna ställa in (något överdrivet såklart). Naturligtvis är det inte heller de första övningarna man skall ge sig på i gymmet, men å andra sidan är väl de flesta kitare inte helt otränade från början.

Personligen har jag lyckats tränabort (eller i alla fall minskat problemen med) dåliga knän och taskig ländrygg med knäböj och raka marklyft. Men det är klart är inte huvudet med så kan vad som helst hända, ffa med hormonstinna killar smile.gif.

Ibland kan jag dock tycka att PT skolan (som de flesta PT’s jag känner har gått) ibland har en något överdriven säker-tränings-filosofi. Men jag vet ju att de har ett brett klientel.

Sen hoppas, och tror, jag att ingen helt grön på styrketräning går in och börjar tokträna utan att konsultera någon kunnig i ämnet.

Om du är i Lund så kanske du har träffat på Arne som nämndes i ett annat svar i denna tråd, där har vi en person som inte har så mkt till övers för PT…

Här i götet så har jag ett par kompisar som extraknäcker som PT och drar in lite extra varje månad. Känner bara ett fåtal i sthlm som faktiskt kan livnära sig på det.

/adde

Sida 167 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications