adde
Forumsvar skapade
-
Man kan ta sig Kap Verde via Kanarieholmarna, med ”lokal”-flyg. Annars är det nog charter via tyskland eller direkt från svedala (rätt dyrt) som gäller.
/adde
-
Kanske var jag, seglade längst söderut av de som var i viken, gul-blått Naish Boxer. Men det där med inte så många missade gippar vet jag inte… såg du inte alla misslyckade vulcano försök? Och alla missade one-handed 360?
Hur som helst så är det långgrunt ungefär från bryggan och rakt söderut. Sommartid finns det en flotte som ligger en bit ut, man bottnar i stortsett innanför den.
/adde
-
vet inte, har aldrig testat getskär

/adde
-
Kom precis tillbaka från Tollenäs, körde 5.4 ett par timmar och folk var ute även med 4.7. Bra drag utom längst inne, men där är nästan föör grunt.
/adde
-
För att kolla prisläget kan du alltid kika på http://www.cutre.com, de har annonser på begat, både privat och från deras butik/uthyrning. För övrigt en ”måste” sida för alla svenskar, då Cutre delägs/derivs av sn svensk vid namn Jonas.
/adde
-
På franska Agoride finns en massa coola trix, bla en kickflip (åhh mina gamla skategener gråter av lycka)
/adde
-
Låter som Tow-in surfing, dvs vågsurfing där man dras in i vågen efter en jetski e.dyl.
/adde
-
adde
Medlem16 september, 2003 vid 10:59 som svar på: Min delbara mast är inte längre delbar, vad göra?En bit grov slang som kapas i rätt längd (12-15 cm) och sedan skärs upp på längden fungerar utmärkt. Både till Bomtricket och som RDM adapter.
/adde
-
För att hitta DMI’s ”internationella byväder”
Välj Til Lands -> Verdensvejr och klicka på kartan för att Zooma in…
/adde
-
-
Steungsund, ca 4 mil norrut bjuder på goa freestyle vatten platt och långrunt. Kör av vid södra infarten (statoiltapp) och sväng sedan av vid tolenäs camping. Dit drar nog jag efter lunch, om vinden finns kvar.
Lägre norrut finns det bra spots vid lysekil, kolla på Brofjorden.
/adde
-
Notera dock att Guns 370 och 400 är betydligt styvare än än normalt. De anges som IMCS 18 resp. 20. Tydligen mätte SURF upp 400 till 20.7, vilket får anses vara väldigt styvt.
Jag har själv 370:an och den fungerar väldigt bra i 5.4 (405 i luff) och 4.2 (396 i luff). Dock blir den för styv i 4.7 (376).
Funderar på en 400 i 6.2:an (435), normala 400 är för mjuka.
För övrigt lär också GulfTechs 400 vara styvare än IMCS 19.
/adde