Forumsvar skapade

Sida 173 av 204
  • adde

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 11:38 som svar på: Max segelstorlek på 80-85 liters vågis?

Ja, som sagt, jag körde 5.5, 4.7 och 4.0. 5.8 är jag säker på går bra och neråt så skulle jag säga att 4.5/4.7 funkar väldigt bra. Jag hade ute den med 4.0 i klittmöller och då blev den lite bångstyrig och man skulle kanske ha en typ 21 cm fena. Exakta mått är 258×53.5, om jag inte minns fel.

/adde

• adde

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 09:58 som svar på: Båtwebben vindprognoskartor

Poängen är att du måste logga in i textläge, inte i grafikläge. Jag kan se det nu, så det verkar finnas kvar…

/adde

• adde

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 08:40 som svar på: Max segelstorlek på 80-85 liters vågis?

Tja

Om det blåser i veckan (eller närhelst framöver) så kan vi testa att hänga på min 6.2:a. Men jag tror att det är att tänja lite på gränserna…

/adde

• adde

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 07:58 som svar på: Spots Göteborg

De flesta göteborgare kitear i Rågelund, som ligger vid Åsa ett par mil söder om göteborg. På SV kan man köra i Askimsviken som ligger närmare Götet. Om det blåser norrut kan man köra i Stenungsund, det är ungefär lika långt som till Åsa. Till Rågelund och Askim hittar man genom att kolla på http://www.gbgwindsurfing.com . Till Stungsund åker man E6 norrut knappt 4 mil, vid södra infarten till Stenungsund (en Statoilmack) svänger man av och åker över E6 och in mot stenungsund. Sedan svänger man vänster vid ”tollenäs camping och sedan ut på udden… Campingplattser finns på eller i närheten av alla ovanstående platser.

/adde

• adde

Medlem
    2 augusti, 2003 vid 05:07 som svar på: RDM – erfarenheter?

Ezzys master tillverkades av PowerEx fram till 2002, från årets (2003) så tillverkas de av NoLimitz. Det lär alltså skillja en hel del i böjkurva mellan 03′ och tidigare master…

/adde

• adde

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 16:26 som svar på: North Sails Disco Comp -03

äckligt bra pris…

/adde

• adde

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 16:09 som svar på: North Sails Disco Comp -03

http://www.surf-swc.dk/ verkar vara billigare och dessutom närmare…

/adde

• adde

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 13:20 som svar på: RDM – erfarenheter?

Låter perfekt, visste inte hur långe du tänkte vara borta.

Då förväntar vi oss en lång rapport om Guincho…

Fick förresten videoklippet att fungera efter lite nedladdande av nya spelare (VideoLAN löste det hela).

/adde

• adde

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 06:49 som svar på: Nya segel från NIEL PRYDE.-04
  • adde

Medlem
    31 juli, 2003 vid 08:25 som svar på: kunna tricken åt båda håll?

Jag tror tom att dommarna kan ge dig pluspoäng om du utför tricken åt båda hållen.

/adde

• adde

Medlem
    31 juli, 2003 vid 08:04 som svar på: kunna tricken åt båda håll?

Jag tror alla mer eller mindre är ”enbenta”. Dels pga en naturlig fallenhet för att föredra det ena hållet, alla som en gång åkt skateboard vet hur svårt det är att åka åt fel håll (Bob Burnquist lär åka nästan lika bra åt båda håll…)… Försök att skriva med fel hand, eller spela innebandy med en klubba med böjd åt andra hållet. Det är ju helt omöjligt…

Ovanstående får väl betraktas som genetiskt. Men man präglas givetvis av sina hemmavatten, tex kanske det är plattvatten på insidan vilket gör att man tränar tricken på väg in. Vidare så vrider nästan alltid vågorna lite så att man åt ena hållet åker snett med och åt andra håller snett med… det behövs ganska lite för att det skall märkas.

Jag upplever det som om vissa trick är enklare åt ena hållet medans andra är enklare åt andra hållet, det är inte så att ALLA trick går enklare åt ena hållet.

Själv är jag uppvuxen på ostkusten med babordshopp, och jag hoppar rikigt dåligt åt andra hållet. Eftersom jag seglar mycket på babordshoppsspots(!) så kan jag rida på styrbordsbog, dock, pga gamla skateboard och snowboard meriter, så rider jag lika bra åt andra hållet.

Jag kommer fortfarande ihåg min första duckgipp åt ”fel” håll. Det var i Apelviken och jag gjorde som vanligt, dvs red vågen och gjorde en klockren dickgipp på insidan. Det tog hela vägen ut för mig att komma på att det faktiskt var åt fel håll… Det handlade alltså om att hitta rätt förhållanden…

/adde

• adde

Medlem
    31 juli, 2003 vid 06:14 som svar på: 0.4 km/t under världsrekorded…

Som jag fattade det så var det inte uppmätt under hela 500 metersbanan….

/adde

• adde

Medlem
    31 juli, 2003 vid 05:42 som svar på: Öland-Kalmar kite surfing spots

http://www.owc.nu har väderstation med webcam.

/adde

• adde

Medlem
    25 juli, 2003 vid 08:15 som svar på: JP 2004

Ja det måste vara ett dilemma för försäljare och importörer.

Japan är nog en större marknad än vad man vanligtvis tror, och gissningsvis med relativt köpstarka konsumenter. Japanerna har ju uppenbarligen grejerna i handen långt tidigare än t.ex. vi i skandinavien. Lite olika bland olika märken är det iofs, Naish (se annan tråd) verkar ju ovanligt långsamma i sverige…

Det är ju också svårt att mörka för kunderna, vet man inte bara ATT nästa års prylar kommer om några månader utom dessutom hur de ser ut, storlekar, material, förbättringar osv så bli det nog svårt att ta fullt betalt för årets prylar.

PWA fungerar rätt så bra som reklampelare, kanske framförallt för segel (som ju syns bättre). Redan nu på fuerte så syntes många NP 2004…

Nästa stora release är Starboards 2004 site som kommer 15 augusti…

/adde

• adde

Medlem
    24 juli, 2003 vid 06:59 som svar på: Vågseglare, någon som kör…

Fahlen, du som är bundis med megascene, kan du inte sparka lite på dem så det blir lite uppdateringar på hemsidan? De har fortfarande bara info om 2002:orna medans det redan dyker upp 2004:or runt om i världen… Likadant med MegMax hemsida.

Internationellt sett är Naish procentuellt set mycket större än i sverige. Kanske kan man dra lite nytta av de internationella framgångarna (ffa Kauli Seadi och Konan Lang) samt nationellt (Kruse). Megascene gör en massa kul prylar (wake och kite bla) men det känns som om vindsurfingen kommer i skuggan (ffa av kite).

Jag VET att webkompetensen finns (sidan om megakiteshowdown var grym), och nätet är väl det enklaste och billigaste sättet att profilera sig idag?

Nu när vindsurfingen återerövrat (nåja…) dig så håller vi tummarna smile.gif

För egen del så kör jag på NaishSails (just nu Session och Boxer) och gillar dem oerhört mycket….

/adde

Sida 173 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications