Forumsvar skapade

Sida 177 av 204
  • adde

Medlem
    15 april, 2003 vid 17:36 som svar på: starboard generalagent?
  • adde

Medlem
    15 april, 2003 vid 12:27 som svar på: Diony G till Bic?

Diony var en av JP’s ”young guns” (tillsammans med med bla Ricardo och Robby (Swift) ). Han kör fortfarande för NP, men har alltså bytt till Bic nu i vår. Antagligen är han upptagen med att fota för Bic, för han kör inte några av freestyle tävlingarna i Europa (denna vecka är det Tarifa, nästa Leucate(?)). Dock verkar det som om han skall köra vågtävlingen i Vargas som börjar 29:e april….

Finns säkert lite mer info på hans hemsida, eller på bics…

/adde (kanske borde jobba lite…)

• adde

Medlem
    14 april, 2003 vid 06:40 som svar på: Tekknosport säljer 310 kolbommar för under 4000kr

Har luktat, kladdat, sovit på/med bommen (eller kanske tom riggat med den) tillräckligt mycket för att ge ett utlåtande? Liknar den HPL (de byggs ju i samma fabrik)? Hur är bak- resp. frambeslag? Styvhet?

Det är ju helt klart ett intressant alternativ…

mvh
    /adde

• adde

Medlem
    11 april, 2003 vid 11:59 som svar på: Förslag på förbättringar av konfen & ftp:n

Interaktiv länklista vore kul. Händer ju ofta att någon postar en kul länk som man glömmer att göra till favorit.

Ibland önskar jag mig att vissa inlägg/trådar fick bli ’sticky’… kanske ta in någon/några fler moderatorer?

Formuladagboken borde hamna bland faroriterna!

keep up the good work!

/adde

• adde

Medlem
    11 april, 2003 vid 07:19 som svar på: Zkinz?

Jag har också en 5/3 zipperless, tredje säsongen nu och den verkar hålla bra. Lite trix att ta sig i och ur när man är så bredaxlad som jag grin.gif . Jag kör den sommar och vinter. Har inte testat, men med en väst med inbyggd huva under så borden den klara mindre än 8 grader, den läcker ju trotts allt lite huvudöppningen.

/adde

• adde

Medlem
    10 april, 2003 vid 14:04 som svar på: Tekknosport säljer 310 kolbommar för under 4000kr

Vad tar de för carbon-våg bommarna? (145-205)

/adde

• adde

Medlem
    10 april, 2003 vid 07:34 som svar på: Fler svenskar pa GC nu? saknar vind!

Det är nästan alltid (nåja) total punka i Bahia Feliz, San Augustin och Maspalomas… Men tar man sig upp mot Pozo så kan det blåsa pung, det är ett otroligt lokalt fenomen. Det kan vara 4.7 i Pozo men vinden orkar inte ens ned till Juan Grande som ligger 5-10 minuter söderut. I regel så blåser det mest i Pozo och 1/2 storlek mindre i vargas och ytterligare 1/2 storlek mindre i Ojos de Garza (vid flygplatsen)

bara att dra sig norrut…

/adde

• adde

Medlem
    8 april, 2003 vid 12:27 som svar på: mastval

Jag hade ett Naish Nalu 4.75 (2001) som hade 426 i luff, och efter att ha seglat det med både 400 och 430 mast tyckte jag att det funkade bättre på 430 än med 400, vilket förvånade mig rätt mycket…

/adde

• adde

Medlem
    8 april, 2003 vid 11:38 som svar på: EVO- ny vågis från Starboard

EVO_92.gif

Volume Length Width Tail Fin size Technology
    EVO 74 74 233 55.6 36.4 Drake/ MCK 21 Wood/ D-Ram
    EVO 80 80 233 57.5 39.6 Drake/MCK 22 Wood/ D-Ram
    EVO 92 92 236 62.0 40.2 Drake/MCK 22 Wood / D-Ram

/adde (Oscar hittade bilden…)

• adde

Medlem
    8 april, 2003 vid 06:55 som svar på: Säkert dummaste frågan hittils…men ändå

Minnesregel för alla skeppar-wannabies

Barbro är vänsterhänt och rödhårig!

Alltså: Babord, vänster, röd…

/adde

• adde

Medlem
    7 april, 2003 vid 12:52 som svar på: cambers????

Om man skall vara petig, vilket man inte ska vara men vilket jag är, så refererar ordet ’camber’ till seglets och lattans buk. Den lilla omoderna plastprylen som trycker lattan mot masten för att introducera jämn böj kallas ’camber inducer’.

Men i dagligt tal så används ordet camber om själva plastklykan…

/adde (snart ringer Fredrik Lindström och hotar mig med stryk)

• adde

Medlem
    7 april, 2003 vid 12:17 som svar på: Dekaltrimmade segel

För att minimera klibbet kan du använda en hårtork och värma klistermärkerna samtidigt som du drar bort dem… minimerar klibbet

/adde

• adde

Medlem
    7 april, 2003 vid 06:37 som svar på: Masten gick av… Vad köpa nu?

Det är inte så farligt som det låter…

Har en Naish AeroMax/powerex Z-tapper 430 som är 48 mm i botten men RDM vid bommen. 75% kol. Det varken ser ut eller känns så konstigt som man kan tro.

Övriga master är dock rena RDM….

/adde

• adde

Medlem
    7 april, 2003 vid 06:26 som svar på: Hur funkar GC i juni

GC, funkar riktigt bra i Juni. De senaste 2 åren har jag varit där i två veckor i Juni, 13 seglings dagar av 14 dagar båda gångerna… 5.5 och mindre.

Kan det bli bättre?

/adde

• adde

Medlem
    2 april, 2003 vid 08:07 som svar på: Mastfot!

Menar du att du inte ser muttern för fotskyddet?
    Vik upp skyddet så det blir som en tratt, skruva fast foten, vik ned skyddet…

eller tag bort skyddet, skruva dit foten, sätt dit skyddet…

/adde

Sida 177 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications