Forumsvar skapade

Sida 183 av 204
  • adde

Medlem
    3 december, 2002 vid 15:49 som svar på: Vad gör Vindsurfingklubbarna?

Som en liten parantes så kan man på ’mitt’ gym i gbg med lätthet träffa ett-par-tre surfare med en småfranska nästan varje dag. Det är väl minst ett 15-tal som jag vet om seglar. Om alla är med i GWC vet dock jag inte. Blev rätt så förvånad när jag sprang på en gymmare – i en kohage i Skåne en blåsig dag…

För övrigt har väl damsektionen i GWC flera aktiviteter på gång? (allt utom fotboll?)

/adde

• adde

Medlem
    3 december, 2002 vid 15:19 som svar på: Allmänt om OCEANRACET

Kanske lika svårt att ta sig till gbg från sthlm utan bil som från gbg till sthlm?
    Rent praktiskt kan man dessutom ta båten kl 07.30 till Fredikshavn och starta racet kl 11.00 och sitta framför grillen vid GWC’s riggdäck kl 19.00 och slicka såren…

Vill man göra en sånhär grej och få uppmärksamhet (lättare att skaffa sponsorer om det är mediabevaking) så finns det inte så många alternativ; Göteborgskalaset (augusti) eller i anknytning till nått avanemang vid öresundsbron, vattenfestivalen är väl nerlagd (?) – annars hade det varit ett kul alternativ. Danmark fullkomligen kryllar av surfare så det är nog inte svårt att få deltagare därifrån…

/adde

• adde

Medlem
    2 december, 2002 vid 17:31 som svar på: Hjälmar dyra som f”n….!

http://www.ontowindsurfing.com säljer maui magichjälmar (om du kan ståut med att handla av en vindsurfaffär…)

/adde

• adde

Medlem
    28 november, 2002 vid 14:31 som svar på: Nordkoster -myt eller sanning?

Vi har stuga lite söder om Strömstad och där befinner jag mig under spridda tillfällen under året.

I ärlighetens namn så är jag vindsurfare och inte surfare, men men… går Haby av lär man väl kunna både surfa och v-surfa gissar jag.

/adde

• adde

Medlem
    28 november, 2002 vid 09:43 som svar på: Nordkoster -myt eller sanning?

Angående Haby så har det beskrivits med följande ord ”jag rekommenderar ingen att åka dit. Aldrig, någonsin”, men jag har också hört flera som säger att det funkar bra, både för surf och wsurf. Gissar att det ska ligga på SV eller NV för att det skall vrida in bra. Rakt på blir nog stökigt.

Har du rekat Hamburgö?

/adde

• adde

Medlem
    28 november, 2002 vid 08:12 som svar på: Nordkoster -myt eller sanning?

Har stuga i närheten men har aldrig sett eller hört talas om något bryt på nord- eller sydkoster, men skärgården är stor så det kanske finns nått glömt rev någonstans.

Som alternativ kan nämnas Haby som är en vik som ligger utanför sotenäs (kolla på kartan) skall funka att både segla och surfa på SV-NV. Har även hörttalas om ett bryt utanför Valön. Valöhuvud är ökänt för att det ’alltid’ går jobbiga vågor som gör även den mest vane sjömannen groggy… Har spanat och spanat när jag seglat förbi men aldrig sett nått bryt…

/adde

• adde

Medlem
    26 november, 2002 vid 10:37 som svar på: boxersegel

http://www.megmax.com eller http://www.megascene.nu säljer Naish. Dock till, i mina ögon, hutlösa priser.

/adde

• adde

Medlem
    26 november, 2002 vid 09:32 som svar på: boxersegel

Det står ett i hallen och bara väntar på de rätta förhållandena (vilket bla innefattar +10 grader i luften). Boxer kan väl kallas för ett cross-over segel, dvs freestyle/wave. Många Naish-seglare verkar gilla Boxer även rena sideshore förhållanden, vilket kanske är lite lustigt (eller kanske bara ett försäljningstrick?), men de rena vågegenskaperna lär vara förhållandevis bra. Kauli Seadi (7:a wave, 8:a freestyle 2002) lär ALLTID köra på boxer, men han har väl en freestyleinspirerad vågsegling. Scott McKercher körde väl också gärna på Boxer, låt oss hoppas att det inte var Boxer som gjorde att han bytte till Severne Sails….

Medans http://www.naishsails.com uppdateras finns det lite bilder under desktop pics på http://www.daily-dose.de
    dtpics-123-800.jpg
    /adde

• adde

Medlem
    25 november, 2002 vid 07:45 som svar på: Mastlängder…

Nått test på boxer låter vänta på sig fram till islossningen eller åtminstone fram tills dess att jag kan dra på en liten semester. Dock har jag naturligtvis, i sann surfaranda, riggat upp det i vardagsrummet. Det gick nästan att torrsurfa, 370 i takhöjd och 376 i luff…

mer info senare…

/adde

• adde

Medlem
    22 november, 2002 vid 13:37 som svar på: Hur gör man för att bifoga en bild ?

Du kanske måste vara inloggad för att få ladda upp bilder. Ligger bilden redan på en server någonstans så kan du länka direkt till bilden i ditt dokument. klicka på ”bild” knappen under: ”instant UBB Code”

/adde

• adde

Medlem
    22 november, 2002 vid 12:16 som svar på: Scott McKercher lämnar Naish Sails

Coolt. Undrar vad det betyder för Naish. Deras site verkar vara på gång att uppdateras just nu…

Ben Severene har väl även varit inblandad i *board freesex och airush kites samt KA sails. Dom håller väl ihop downunder.

Mer om Severne Sails finns här.

Och ja, det finns folk som bryr sig…

/adde

• adde

Medlem
    21 november, 2002 vid 06:19 som svar på: Noll tryck på konfen

Du kanske blandarihop konfen med aftonbladets chat?

/adde

• adde

Medlem
    20 november, 2002 vid 10:58 som svar på: YES Sails Wave On…

Som någon sa, idag kan man lika gärna välja segel efter vilket som är häftigast, har coolas färg osv… det mesta är bra!

Har man utvecklats till en viss nivå börjar man hitta en segelstil eller en viss typ av ’
    nomalt’ förhållande som gör att man letar efter ett segel med speciella egenskaper. Men inte ens detta behöver betyda att man är fast, någon på S.. bytte tex från NS Style till Arrows Impact, som jag tycker är ett jättehopp.

En annan tanke är att många t.ex. fortsatte segla på NP när Barry Spanier bytte till Gaastra, det troliga var att nya Gaastra borde vara mer som gamla NP i känslan men det var kanske inte känslan i seglet man var ute efter…

I svenska vatten seglas det vääldigt mycket på NP, JP, RRD och Simmer. Åker man utomlands är iofs NP å JP stora men Simmer och RRD är relativt små. Gaastra är ovanligt i sverige (utom på formulabanan), likaså Naish osv… beror det på att vi svenskar har vett att välja rätt saker eller beror det på att marknaden domineras av vissa aktörer?

Man färgas mycket av sin omgivning…

/adde

• adde

Medlem
    20 november, 2002 vid 07:10 som svar på: Kolla in denna kille!

Nu börjar det likna skateboard!

Du har rätt Oscar, man fattar inte vad han gör. I alla fall inte hur.

Har tyckt att Disco Comp är rent ut sagt fula. Men det är väl en poäng med att underliket är rakt. Men vad är det med lattorna? varför så markant skillnad från vanliga Disco? Ser ju ut som fiskben…

/adde

• adde

Medlem
    20 november, 2002 vid 06:40 som svar på: YES Sails Wave On…

Vad är det för storlek du skall köpa? Köper man inte hela linjer (vilket jag förespråkar) så bör du lägga mest krut på den mest använda storleken…
    Beggade 2002:or kan man fynda….

/adde

Sida 183 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications