Forumsvar skapade

Sida 190 av 204
  • adde

Medlem
    27 maj, 2002 vid 13:53 som svar på: Vart Vindsurfa i Gbg?

Ett inte helt oävet alternativ är Stenungsunds camping i (just det) Stenungsund. Var där i lördags på syd med en polare som kitade, långgrunt och riggyta av gräs. Naturligtvis inga vågor, men sköna ligga-och-åka-fram-och-tillbaka-och-kanske-trixa-lite förhållanden. Flera seglare på vatten.

och bara 4 mil norr om GBG.

/adde

• adde

Medlem
    27 maj, 2002 vid 06:57 som svar på: Är RRD TwinTip en schysst bräda?

Generellt så har freestylebrädorna äntligen (??) blivit rikigta freestylebrädor till 02′. Som det stod i en intervju med Nik Baker (ang. hans freestylebräda)
    – ”Den gör vad som helst, utom att åka rakt fram”.

Jag tror att det är ganska oskönt att åka fram och tillbaka i viken med en riktig, fullblods freestyle. Dom höjdar väl inte sådär fantastiskt, fenan e kort och fet och du kan inte trycka så hårt på bakfoten.

Är man inte redan duktig frestyleseglare så tror jag att en ’freemove’ bräda, eller en freestyle bräda från 99′ – 01′ som inte var så extrema som många av årets modeller är, är det bästa valet. T.ex. så RRD’s TT från 99 till 01 skiljer sig markant från 02′. Men de var, anser jag, nog bättre brädor för många av oss. Men det är klart, ska man nöta spockar och vulcanos så är det bättre med en rotationsvänlig renodlad freestyle. Ta en titt på avantstyle:en och avantmoven om du, som jag, är förtjust i RRD.

Culten är ingen direkt freestylebräda.

Om äldre TT:ar har det skrivits endel på konfen, men kommihåg att 02 linjen har mycket lite att göra med 99 -> 01 brädorna. Använd sökknappen.

Inte helt oväsentligt i sammanhanget är att man gärna vill ha extrema prylar… Hade jag mer pengar och mindre samvete skulle jag lätt hosta upp en månadslön för en TT 02… trots att jag säkerligen skulle må bättre av att åka t.ex. avantstyle…

/adde (läser ’teoretsikt windsurfing’ på distans)

• adde

Medlem
    22 maj, 2002 vid 14:20 som svar på: Vilken manöver ?

vulc… ehh. helicopter tack tycker jag e kul. Kan tränas utan planing och på allt mellan formula och småbräda.

/adde

• adde

Medlem
    22 maj, 2002 vid 07:03 som svar på: abplus

3style 275?

Namnet ger ju helt klart assossiationer till en freestyle bräda. Är det ett olyckligt namnval? trodde inte att han skulle göra freestylebrädor alls (ffa inte 275 långa), däremot finns väl slalom och freeride i 275?

/adde

• adde

Medlem
    17 maj, 2002 vid 08:16 som svar på: AB+

men bara att få brädorna att prata överhuvudtaget är väl en bedrift?

/adde

• adde

Medlem
    17 maj, 2002 vid 07:56 som svar på: Kelly Hawk eller Tony Slater?

Ja, den kändes ju lite mindre ouppnålig…

Tjyvbläddrade lite i windsurf (eng) eller om det var boards. Där fanns lite torrtips på framåt, och två framåt-med-bara-segel tips för den (läs adde) som inte vågas satsa…

/adde

• adde

Medlem
    16 maj, 2002 vid 09:29 som svar på: Flow eller twintip

Jag har ägt en TT medium från 99. Det är en väldigt bra bräda, och inte så långsam som man kan tro.

TT:n är ju freestyle dvs lättpopad och planar snabbt, men du ska nog hålla dig freestyle och våg segel, inga rena freerace (typ NP diablo) men freemove (typ NP raf jet) går nog bra om du vill köra-fram-och-tillbaka. Den är lättgippad (både snäva och vida gippar).

Skulle tro att 7.5 är vad den klarar uppåt (har bara kört max 6.5 själv) och ner mot 4.5 om det inte är för vågigt (har kört 3.7 i Vargas och Pozo smile.gif )

Vad som talar emot är väl att den (antagligen, har ju inte kört flowen) är sämre på höjdtagning. Men det kan nog kompenseras lite med en rakare/större fena.

/adde

• adde

Medlem
    15 maj, 2002 vid 09:32 som svar på: Fuert vs GC

siktar på två sista i juni

/adde

• adde

Medlem
    15 maj, 2002 vid 06:40 som svar på: Fuert vs GC

Det var precis vad jag ville höra smile.gif, jättetack.

tydligen har fuerte 75% över 4 Bft i juni medans pozo har 72%, så det är kanske inte så stor skillnad.

LillKläppe mfl har väl inte haft så hemskt mycket vind i Pozo nu i vår enligt rapporterna på surfers hemsida.

Fan vad svårt det blev…

/adde

• adde

Medlem
    14 maj, 2002 vid 09:53 som svar på: segel på haga

Snackar vi ’onaturliga’ vindar dvs allt som inte ligger mellan syd och väst så fungerar inte mitt resonemang ovan smile.gif.

Annars är min bästa dag på Haga – nord-nordost (eller vad det blir) och 5.0.
    Detta måste ha varit 94 eller 93 och Funsport hade sitt camp där. Sjukt platt vatten och jag, mitt gula WC slalom och min Tiga 260 hade en fantastisk dag ihop… Eller den morgonen då vi helt enkelt inte stod ut med att ligga och höra vinden skaka husvagnen utan stack ut och seglade i soluppgången… kl 9 när vinden mojnade och övriga surfbums kom ned med natttunga ögonlock fick vi lova dyrt och heligt att väcka ALLA nästa morgon…

/adde

• adde

Medlem
    14 maj, 2002 vid 09:27 som svar på: segel på haga

Om inte vindgudarna ändrat sig sen 93-95 då jag var endel på haga så skulle jag säga 6.5-7.0. På den tiden vägde jag ca 65 och seglade nästan bara 6.0 (slalom), fan vi seglade nog i snitt 6 av 7 dagar i slutet av maj och i slutet av augusti.

/adde (som idag väger dryga 80 och ska till Haga i helgen)

• adde

Medlem
    13 maj, 2002 vid 07:35 som svar på: Insjösurf

tja, det går bra på syd till nord, ost till sydost KAN gå men har inte prövat.

/adde

• adde

Medlem
    8 maj, 2002 vid 08:26 som svar på: Insjösurf

Stora uddeviken. åk mot björlanda, men sväng ca 50 meter tidigare (dvs direkt efter rondellen). kör en bit och ta sedan vänster…

Det är en vik, långrund och inga vågor… perfekt

/adde

• adde

Medlem
    7 maj, 2002 vid 13:56 som svar på: Göteborg till öland kristi himmelfärd?

Tjenare Peter

Det är inte omöjligt att jag åker över i helgen, om inte det lovas vind i danmark villsäga. Sitter just nu och jobbar
    i Helsingfors, men kommer hem på onsdag kväll. I så fall åker jag torsdag eftermiddag, eller så – frågan är väl hur
    man får ut seglen om det är röd dag? (mens).

snart ska jag ned och se om det finns några tunga vikter här i helsinki…

/adde

• adde

Medlem
    7 maj, 2002 vid 09:52 som svar på: Surfresa över kristiflygare???

Jag skulle inte tveka att dra till Danmark om bara prognosen är god.

landar hemma i gbg på onsdag kväll, är i helsinki

/adde

Sida 190 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications