adde
Forumsvar skapade
-
Local Sprits förlängare, fötter, puckskydd mm är identiska som GUN Sails dito… dock ej bommarna??…
iaf enligt vad jag kan se…
/adde
-
sätt ena bommen precis över skarven och den andra precis under.
/adde
-
Var nog lite drastisk när jag totalsågade GUN… det visade sig att det var en KITE och en KITE pump (som inte jag skulle ha
) som inte fanns inne. De skickar naturligvis dessa utan fraktkostnad när de kommer in.Det var min polare som missuppfattade allt och trodde att allt skulle ta en månad. Det dök upp vid dörren på en vecka. Prylarna luktar gott
och verkar gedigna…återkommer med besked efter vattentest
tummen upp!
/adde
-
Ingen säljer GUN i sverige. Anders på LA-surf försökte men tyskarna var tydligen omöjliga att jobba med.
Mailade en beställning i fredags, svar kom igår: leveranstid en månad! Dom kan ta sina prylar och stoppa upp där solen inte skiner.
/adde
-
Referenssotrleken 5.0 har 390 i mast och 171 i bom.
Jämfört med övriga Naishsegel så är masten betydligt kortare.
Mitt Nalu (2001) 4.75 har t.ex. 424 x 164 medans Boxer har 376 x 166. Dock är Nalus efterträdare (Session 4.6) lite kortare i rocken med 412 x 162.Kort sagt bommen håller normal Naish-längd…
/adde
-
Lucio Battisti – Windsurf windsurf; italiensk smörsång med refräng ’windsurfer windsurfer …”
-
…och paddy
/adde
-
sökte på ordet ’windsurf’ på min favvo musiksite följande träffar fanns:
lucio battisti – Windsurf windsurf
ash – Windsurf
1982 -windsurf windsurf (gissar att det är samma som lucio…)återkommer efter lystnandet…
/adde
-
Hårtork är ganska bra.
/adde
-
Ska du byta segel eller bara avyttra 3.5 och 4.5? Vad är det för segel (mer exakt)
/adde
-
Tycker att du svävar lite på målet….
Drygt sju race i Varberg, betyder det minst 8 eller vad? Precisera dig gärna.
/adde
-
Jag kör på 4.0-4.75-5.5 (våg), 6.5 (freestyle)
funderar på ett 8.0 freeride också och en större bräda också.
/adde
-
Har du testat mistralen än?
Hade två 5.5 dagar med TTwaven förra helgen. Fick testa mina nya Nalusar (2001or, också de från Danmark körda mellan 4 dagar och 30 minuter styck…), efter lite trix med bomlängden (nyköpt beggad all carbone bom) så blev de rikigt mumsiga.
Få se nu vad blev det?
-18500 (nya saker) (bräda, 430 mast, 3 Nalusar, 1 kol-bom)
+10300 (sålda saker) (bräda, 460 mast, 3 Coresegel, bom)ca 8000 för byte från 99:or till 01:or, inkl byte till kolbom…
/adde