adde
Forumsvar skapade
-
surfa in på http://www.cutre.com och kolla, tror det finns priser där. Hus som helst så är väl momsen typ 0 på Kanarieholmarna?
/adde
-
Kallt i vattnet? JA!
Men det är fullt seglingsbart. Jag seglade lördag/söndag med följande ställ (i st Uddeviken).
10 år gamla pro-limit skor, fyllda med raggsockar. 2 mm shortie, 5-3 zkinz vinterdräkt. huva och tummvantar med hål för handflatan. Kunde segla bra länge (+1h) utan att behöva gå upp och värma mig.I löradags körde jag 5.5 men 4.7 hade varit lagom – ont i kroppen (fan vad ringrostig man blir på 3 månader…). Söndagen var toppen! 5.5 från lunch och frammåt. droppade lite vid två så jag stack hem, men jag tror det tog sig igen. SOL!
/adde
-
Premiär!
Inga förfrusna fingrar, inga bortdomnade tår. Det var en 5-6 seglare ut i viken vid Björlanda vid 1600 tiden på lördagen. Seglade 5.5 med det var för stort, orkade inte rigga om eftersom det bara skulle hinna seglas 1 timma innan det mörknade.
Men nu är säsongen i gång. Skönt.
/adde
-
Ska du till GC så tycker jag du ska bo i Pozo, det är bara ett par minuter med bil till Playa, Baha Feliz och Vargas (du har väl varit där?). Las Palmas (roligare uteställen) ca 30 minter. Bostad fixar du genom Jonas, likaså bil. Man behöver ju en bil på 3-4 personer. Förvaring blir ju enklare i Pozo än på ett hotell ngnstans. Har du flyt finns det ju restresor utan boende, billigt som satan. Ska du dit själv så känns det ju kanske trögt att hyra bil… hör dig för om vilka svennar som är där.
Förra året körde vi 5.7 2 eller 3 dagar (av 14) resten 3.7 till 5.0. Större tror jag inte du behöver.
Nackdelen med GC är ju stenstranden och shorebreaket. Tror att det är snällare på t.ex. fuerte – men dit går inga charter från sverige efter påsk. Funderar själv på att ta en annan Ö iår. Men troligen blir det Pozo sista veckorna i Juni.
/Martin
-
Bästa surfbilen:
Peugute 309. Rymmer allt I bilen trots sin litenhet, inget klet med takräcken…
Frestylebräda, 5 segel, 3 master, 2 bommar, 1 flickvän – dvs allt som du behöver.
Baksätet går att fälla helt platt så man kan med lite fantasi sova i bilen.Våga vägra surfbuss!
/adde
-
Å till råga på allt så är en nollåtta först med nyheten…
/adde (gbg)
-
Enligt hemsidan:
data V 102 V 117
volume 102 117
length 249 254
width 62,7 67,3
weight 6,8 7,1Funderar själv på om jag ska ha något större än 6.5 i år, var jävligt nära att skaffa formula men jag hejdade mig i tid
. Funderar på en TT:max, om jag kan hitta någon, och ett 8.0. Eller kanske rent av en freeride och 9-9.5… Men det är så bekvämt att kunna ha allt I bilen.Vad tror du om segel storlekar på twistern? 7.5?
/adde
-
Undrar om den liknar Niks brädor. I Boards eller om det är windsurfer (engelska) så körde dom en 1-2-1 med Nik, hans brädor gjorde allt – utom just att åka rakt fram…
Ska du ha den lilla eller stora?
/adde
-
-
Du kan ju för helvete inte sitta och trycka på sådan här information! Är det megmax som sköter det hela eller?
/adde