Forumsvar skapade

Sida 192 av 204
  • adde

Medlem
    18 mars, 2002 vid 10:32 som svar på: Priser: Gran Canaria vs. Svärje

surfa in på http://www.cutre.com och kolla, tror det finns priser där. Hus som helst så är väl momsen typ 0 på Kanarieholmarna?

/adde

• adde

Medlem
    11 mars, 2002 vid 07:38 som svar på: Ni som har gjort premiär i år…

Kallt i vattnet? JA!

Men det är fullt seglingsbart. Jag seglade lördag/söndag med följande ställ (i st Uddeviken).
    10 år gamla pro-limit skor, fyllda med raggsockar. 2 mm shortie, 5-3 zkinz vinterdräkt. huva och tummvantar med hål för handflatan. Kunde segla bra länge (+1h) utan att behöva gå upp och värma mig.

I löradags körde jag 5.5 men 4.7 hade varit lagom – ont i kroppen (fan vad ringrostig man blir på 3 månader…). Söndagen var toppen! 5.5 från lunch och frammåt. droppade lite vid två så jag stack hem, men jag tror det tog sig igen. SOL!

/adde

• adde

Medlem
    9 mars, 2002 vid 22:27 som svar på: Göteborg lördag/söndag?

Premiär!

Inga förfrusna fingrar, inga bortdomnade tår. Det var en 5-6 seglare ut i viken vid Björlanda vid 1600 tiden på lördagen. Seglade 5.5 med det var för stort, orkade inte rigga om eftersom det bara skulle hinna seglas 1 timma innan det mörknade.

Men nu är säsongen i gång. Skönt.

/adde

• adde

Medlem
    7 mars, 2002 vid 17:00 som svar på: Gran Canaria i sommar

Ska du till GC så tycker jag du ska bo i Pozo, det är bara ett par minuter med bil till Playa, Baha Feliz och Vargas (du har väl varit där?). Las Palmas (roligare uteställen) ca 30 minter. Bostad fixar du genom Jonas, likaså bil. Man behöver ju en bil på 3-4 personer. Förvaring blir ju enklare i Pozo än på ett hotell ngnstans. Har du flyt finns det ju restresor utan boende, billigt som satan. Ska du dit själv så känns det ju kanske trögt att hyra bil… hör dig för om vilka svennar som är där.

Förra året körde vi 5.7 2 eller 3 dagar (av 14) resten 3.7 till 5.0. Större tror jag inte du behöver.

Nackdelen med GC är ju stenstranden och shorebreaket. Tror att det är snällare på t.ex. fuerte – men dit går inga charter från sverige efter påsk. Funderar själv på att ta en annan Ö iår. Men troligen blir det Pozo sista veckorna i Juni.

/Martin

• adde

Medlem
    5 mars, 2002 vid 13:30 som svar på: Ta körkort?

Bästa surfbilen:
    Peugute 309. Rymmer allt I bilen trots sin litenhet, inget klet med takräcken…
    Frestylebräda, 5 segel, 3 master, 2 bommar, 1 flickvän – dvs allt som du behöver.
    Baksätet går att fälla helt platt så man kan med lite fantasi sova i bilen.

Våga vägra surfbuss!

/adde

• adde

Medlem
    4 mars, 2002 vid 11:46 som svar på: Händer grejer i Götet – surfman å surfcompaniet

Å till råga på allt så är en nollåtta först med nyheten…

/adde (gbg)

• adde

Medlem
    28 februari, 2002 vid 09:47 som svar på: testtolkning…

Enligt hemsidan:

data V 102 V 117
    volume 102 117
    length 249 254
    width 62,7 67,3
    weight 6,8 7,1

Funderar själv på om jag ska ha något större än 6.5 i år, var jävligt nära att skaffa formula men jag hejdade mig i tid smile.gif. Funderar på en TT:max, om jag kan hitta någon, och ett 8.0. Eller kanske rent av en freeride och 9-9.5… Men det är så bekvämt att kunna ha allt I bilen.

Vad tror du om segel storlekar på twistern? 7.5?

/adde

• adde

Medlem
    28 februari, 2002 vid 08:24 som svar på: testtolkning…

Undrar om den liknar Niks brädor. I Boards eller om det är windsurfer (engelska) så körde dom en 1-2-1 med Nik, hans brädor gjorde allt – utom just att åka rakt fram…

Ska du ha den lilla eller stora?

/adde

• adde

Medlem
    27 februari, 2002 vid 06:36 som svar på: Brädval?

Han siktar väl dessutom på den ’stora’ TT:n dvs den på 104 liter.
    Jag har seglar mediumen på 96 liter och den borde ta 7.4, om man skaffar en lite större fena.

/adde

• adde

Medlem
    22 februari, 2002 vid 06:32 som svar på: Brädval?

årsmodel på TT:n?

TT maxen lär plocka segel upp till 8.0, dessutom bör den vara lättgippad! har kört lilla och mellan storleken på TT:n och de gippar buslätt!

/adde

• adde

Medlem
    14 februari, 2002 vid 10:11 som svar på: oman, grymt…..

http://www.surf-magazin.de/_travel/travel_oman.htm

Kan ju inte tyska sådär jättebra….

/adde

• adde

Medlem
    12 februari, 2002 vid 15:14 som svar på: OS

Japanen dömde ju ganska fegt i andra åket. Punkfinnen och spagettikillen tyckte jag laddade jävligt bra i andra.

/adde

• adde

Medlem
    12 februari, 2002 vid 14:27 som svar på: OS

Japanen hoppade ju jääättte högt i första åket…

/adde

• adde

Medlem
    8 februari, 2002 vid 07:42 som svar på: Naish boxer…

Du kan ju för helvete inte sitta och trycka på sådan här information! Är det megmax som sköter det hela eller?

/adde

• adde

Medlem
    4 februari, 2002 vid 15:27 som svar på: Snyggaste bräda+segel

jävlar vad coolt

Sida 192 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications