adde
Forumsvar skapade
-
Det är gott med vind i Glasgow just nu… och det är på väg åt ditt håll…
allt möjligt blåser omkring, folk dör, bilar välter…
/adde
-
I ’ride the wild surf’ (kan mkt väl vara samma som ’i vågens våld’) kör de bärplanssurfing. Helt sjukt!
/adde
-
Dom visar väl bara test på de brädor och segel som de själva säljer?
/adde
-
Jag såg på ”ride the wild surf” på engelska kanal4 i lördags. Det såg helt sjukt ut. För övrigt en massa coola bigwavesurf bilder…
/adde
-
I det verkliga livet kan man ju skilja på folk med hjälp av deras utseende. Man behöver ju inte veta vad folk heter.
Men om man här på konfen inte orkar/vill signera sina inlägg så hamnar man ju bland övriga anonyma. Ingen vet ju om det är samma ’anonym’ som svarat på S..’s inlägg i denna tråden t.ex. Det blir svårt att föra en diskussion om man inte vet att det är samma person man pratar med.
Man måste ju inte uppge sitt riktiga namn om man inte vill – det kan vara skönt att vara anonym ibland.
Fundera lite på vad som händer om ingen skulle signera/logga in…
mvh adde
-
jag kan inte heller se dem. testade realplayer och mediaspelaren, har ingen unixdator inom räckhåll…
/adde
-
Den har ju bara fått segla en gång… Har varit i glasgow sen slutet på november, men är tillbaka om några veckor då ska förhoppnigsvis säsongen börja :).
Jag skulle eg. bara provrigga en ny bom för det blåste bara ca 7 m/s. Men när det ändå var riggat så stack jag ut (Edge 6.5) och det gick så finemang. Behövde bara lite drag i seglet så lyftes man upp, planade säkert lika tidigt som min TT260 gjorde. Men som sagt jag får återkomma med ett slutgiltigt betyg. Funderar mest på om jag ska kompletera utrustingen med nått större, och i så fall vad:
TTmax (eller large eller vad den heter i år) eller liknande och ett 8.0 (går ju bra att köra 6.5 på om det är byigt).
Freedide och ca 9 m^2.
Formula och 10 m^2.
Är det något i TT storleken du letar efter? Och ska passa i Pozo och Roxen?
kan bli svårt 🙂
/adde
-
Och hur binder man fast en mast i ett träd? Jag tycker att du ska prova att fästa en bom över och en bom under skarven och sedan vrida dessa åt varsitt håll… ffa så är det ju skonsamt mot masten
/adde
-
Vad är vårens färger på nedhalstamp?
-
Oj vad pinsamt, för väl skylla på att hela segelgarderoben är naishsails… men ingen naishbräda
än
/DrMössa
-
Var hittade du supercross??
För övrigt fick Session väldigt bra betyg i windsurfers megatest (det var ett vitt segel…).
/adde