adde
Forumsvar skapade
-
Hur viktigt är det egentligen att fenan matchar segler? I färg alltså.
Är det generellt så att i varmare vatten så skall man ha en ljusare fena, eller är det salthalten som är det avgörande?
Och den viktigaste frågan av alla, bör jag köpa nya hängseletampar till mina nya Naish segel (de är gul-röda och tamparna är bäbisblå)? Jag vill ju inte bli tagen av polisen…
?
-
Sikta pa att kora 4.0 och 4.7 de flesta dagarna. Sen skulle nog jag lagga mig pa den ovre halvan dvs en brada stor nog att klara 5.5, 3.3 dagarna ar nog farre an 5.5 dagarna. Beroende pa din vikt sa ar val 70-80 liter att rekommedera. Under 14 dagar i sommaras seglade vi 5.7 3 dagar och en dag var 3.7 for stor. Dock var min brada lote i storsta laget… Om det skulle tokblasa 3.3 sa kan man ju alltid leta mindre vind….
Ska du vara dar hela sommaren sa ar det ju ide att optimera bradvalet for Pozo, men det ar ju synd att kopa en proof pa 65 liter som inte fungerar i svedala…
Hur var det dar nu under jul?
/adde
-
Forsok att hitta bubbelplast med stora bubblor (typ 1 cm tjock, 3 cm i diameter). Det vager inget och skyddar bradan bra. Sok pa natet efter ’bubbelfolie’, ’bulpack’ eller ’bulpak’. i gbg kan det kopas pa broderna lundquist vid femvagskalet (vid peugoutcenter). passa pa att handala lite silvertejp (vavtejp) det ar aldrig fel…
-
tips: ak upp till las palmas och leta upp ett stalle som heter merkansina (eller dyligt) juste crowd… se men inte rora…
-
Jo men pa 2002 ars segel har man ju akat twisten och akat botten draget ytterligare for att plana tidigare…
same procedure as last year? same procedure as every year…
-
En t-shirt? vad ska du med den till?
/adde
-
vad ar det for segel som bara vager 2 kg???
Mera tips:
rulla ett litet segel i ett storre, da tar de minde plats och blir mindre omtaligt. Kop bubbelplats (bubbelfolie eller bulpak heter det pa facksprak) och rulla in bradorna i, det vager inget och ar stotsakert/adde
-
pröva att sätta en bom över och en bom under skarven. Vrid sedan dessa åt motsatt håll…
har fungerat tidigare….
/adde
-
När länken lades upp så funkade sidan (och var sådär härligt obegriplig som den brukar vara…) men så var det någon tråkig knasputte som klagade och tyckte sidan var skit så då gjorde fabror Bosse den oåtkommlig för oss dödliga.
Alla som har fått mail från Robby borde automatiskt få göra precis vad de vill hela livet…
/adde
-
Hur blir man medlem då?
Personligen tycker jag att det är en kul men ofta helt obegriplig site (kanske därför den är kul…) den vill man ju inte missa…
/Martin
-
Skulle vara intressant att höra hur du upplever dina Impact, de är väl inte så lika Style i karaktären?. Är inte Aerials mer lika Style (jag har fått upfattningen att du gillade poweeer). Lilla Maui Project (8’2″??) fick bra kritik i windsurf…
/adde
/adde
-
Beror på flera saker. Vad är det för storlek på seglen? Typ av segel (wave, freeride, …)? Ålder?
/adde
-
det ar val Ronnie som kor med vacuum mage…
-
Dar ser man.. vi har stuga strax soder om stromstad, pa on utanfor lagunens camping (dvs forsta parkett pa Wakeboard tavlingarna). Brukar aka ned till det som kallas vastra rosso ar det dar du menar? Traffade en kille som kom med tiga/NP fran 92, han hade tydligen drivit TOPP12 butik i stromstad for lange sedan och kande sig sugen att damma av grejerna…. iaf sa sa han att det fanns bra vagstallen vid SV i Moss/fredrikstad i norge. kan vara vart att prova om man bara kan komma pa vad han sa att det hette….
Du kanner inte till nagra andra justa spots i krokarna? det ar ju ganska platt pa rosso…/adde (pa resande fot i Glasgow….)