Forumsvar skapade

Sida 197 av 204
  • adde

Medlem
    21 november, 2001 vid 08:09 som svar på: Askimsviken i morgon?

När? Kan inte komma ifrån förens efter lunch och måste förbi megmax och skaffa huva+tumvantar (varför stänger alla affärer nu när det faktiskt blåser?). Antagligen så sticker jag till björlanda när jag ändå är på hisingen.

/Martin

• adde

Medlem
    20 november, 2001 vid 16:18 som svar på: kost + kyla + kropp + surf!??

Är det tänkt att kostdelen skall ingå i något slags så-tränar-du-upp-dina-surf-muskler-under-vintern-reportage eller?

• adde

Medlem
    20 november, 2001 vid 09:03 som svar på: Finns det köpare så här års?

Jag tror inte att prylarna blir mindre värda i vår pga att de åldras. Men att folk inte är förutseende och köper billiga prylar under hösten/vintern är obegripligt. Väldigt få köper nämligen nytt under våren så det finns välligt lite halvnytt på begmarknaden då. Har du råd att hålla på prylarna i några månader så kan du enkelt sälja dem i vår.

/adde

• adde

Medlem
    14 november, 2001 vid 12:14 som svar på: Bilder och film från igår

kolla under säljes….

• adde

Medlem
    13 november, 2001 vid 17:16 som svar på: Dagrapport, tack!

hmm, lyssnade på ’på minuten’ i bilen dit så jag var nog där ca 11:00, men jag kör ju inte i viken utan vid hamnen. Blir det mkt mindre tryck i vinden inne i viken eller? Får väl köra ut dit nästa gång. Vad kör ni med för hanskar? jag tokfrös om händerna efter ca 30 minuter… diskhanskar?

kul att seglet kom till användning redan…

/adde

• adde

Medlem
    12 november, 2001 vid 06:19 som svar på: Dagrapport, tack!

Jag körde Björlanda söndag förmiddag helt själv. 4.7 och en himla massa vind, och ruskigt kallt, var det sista gången iår? Mötte dock 2 bilar på väg tillbaka.

Var det premiär med 3.7:an?

/adde

• adde

Medlem
    6 november, 2001 vid 12:00 som svar på: Säljer PA fortfarande?

http://www.extremsportbutiken.com

eller ring (nummret finns på den sidan)

• adde

Medlem
    6 november, 2001 vid 08:59 som svar på: En styv fråga.

Jag är inte i kapartagen, men har lite funderingar om seglets prestanda med en 400/19 med 20 cm förlängning alt. 430 med 10 cm av toppen som sticker ut. Naturligtvis är de undre 420 cm styvare än de övre 420 cm på en 430 mast, men frågan är alltså om 400cm masten är mjukare i sig. (vi bortser från olika böjkurvor hos olika tillverkare/modeller samt kolhalt).

Jag är helt enkelt för dålig för att känna skillnad, men om jag kan backa upp med lite teori så kan man ju alltid luras till att tro att det spelar jättestor roll.
    Tanken är att driva prylhysterin ett steg längre. 2 segel och 5 olika master. isf tvärtom. ” fan nu mojnar det lite, jag sticker in och byter mast”

Min teoretiska avsnoppning av 550 masten är nog inget att rekommendera…

/adde

• adde

Medlem
    5 november, 2001 vid 08:59 som svar på: Søndersborg Windsurfing

http://www.surf-swc.dk/

har ingen erfarenhet av dem, men de är billiga. Tänk på att dkr är dyrt…

• adde

Medlem
    2 november, 2001 vid 08:52 som svar på: kontakta SVT vid nästa stomm..?!

jag har redan tipsat om några av dina inlägg….

ultimata kombon, TV-inlägget, inlägget om att kopiera brädor/segel osv och portugal reseberättelsen.

hittade inte det fantastiska inlägget om maskeringsriggning….

Man kan tydligen inte lägga in inläggen själv i ’inlägg som är för bra…’ diskussen utan måste tipsa steffo så fixar han det.

/adde

• adde

Medlem
    30 oktober, 2001 vid 16:38 som svar på: Klitmöller

http://www.mapquest.com

driving directions

borde fungera utmärkt

• adde

Medlem
    23 oktober, 2001 vid 05:30 som svar på: Vilken bräda?

Jag har en TT 260 och ett edge 6.5, och jag planar vid 7 m/s.

adde

• adde

Medlem
    19 oktober, 2001 vid 11:22 som svar på: Filmer?

…fantastiskt soundtrack också…

• adde

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 13:44 som svar på: Windsurfing är inne igen!!!

eller pegutt

• adde

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 12:28 som svar på: Surfers Paradise

Tyvärr så har det ju hänt att SP sålt sample, och omsydda segel (? LE). Utan att köparen fått klart för sig att det är ett segel som inte är ’ordinarie’ produktion. Inte så kul när man står i Pozo och ska byta in ett segel som visarsig vara något annat än vad som står på.

Därmed inte sagt att det är fel på seglen, men ska marknadsföras på ett korrekt sett.

Simmer är helt klart större i Sverige än i övriga världen, men det är väl både mode och patrioism inblandat. Tushingham är väl ett av de populäraste seglen i UK men ganska ovanliga annars. I Boards är nästan vartannat foto prytt av ett Naish segel (andra hälften är Tush.), men Naish har ju inte slagit på så bred front i svea (någon mer än jag med bara Naish??). RRD verkar inte att gå att få tag på i UK medans de är relativt vanliga här i Sverige och Danmark…

Personligen tycker jag att Simmers 01′ verkade väldigt bra, och 02′ lär väl inte vara sämre…

addemannen

Sida 197 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications